Sökning: "jmg medie- och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 6 - 10 av 90 uppsatser innehållade orden jmg medie- och kommunikationsvetenskap.

  1. 6. Det är innehållet som räknas En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Marine Jonsson; Evelina Nilsson; [2015-08-13]
    Nyckelord :Innehållsmarknadsföring; Content Marketing; retorik; semiotik; denotation; kon-notation; retorisk analys; propaganda; journalistik; reklam; underhållning;

    Sammanfattning : Titel: Det är innehållet som räknas: En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring. Författare: Marine Jonsson och Evelina Nilsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för jour-nalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet. LÄS MER

  2. 7. Synsättet avgör kanalens funktion - en studie om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nicole Carlsson; [2015-08-13]
    Nyckelord :Intern kommunikation; intern organisationskommunikation; organisationskommunikation; möten; informationsmöten; stora informationsmöten; interna stormöten; medarbetare; synsätt; uppfattningar; kommunikationsbehov; funktion; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Synsättet avgör kanalens funktion - om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten. Författare: Nicole Carlsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 8. Native advertising – en balansgång med förtroende som insats? En kvalitativ publikstudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Hernius; Sebastian Rosenlind; [2015-08-13]
    Nyckelord :attityder; förtroende; journalism; kommersialisering; digital nyhetspress; nyhetsmedia; Native advertising; Textreklam;

    Sammanfattning : Titel: Native advertising – En balansgång med förtroende som insats Författare: Hanna Hernius och Sebastian Rosenlind Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 9. ”Reklamiskjournalistik, finns det?” Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap 2015-05-29 Institutionen för journalistik, medier och kommunikation www.jmg.gu.se En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Maria Ahnlund; Sussi Elhajj; [2015-08-13]
    Nyckelord :Textreklam; advertorials; medier; demokrati; publik; attityder; dagspress; tidningar; gråzon;

    Sammanfattning : Titel “Reklamiskjournalistik, finns det?” En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam. Författare Maria Ahnlund & Sussi Elhajj Kurs Examensarbete i medie- & kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin VT 2015 Handledare Britt Börjesson Uppdragsgivare JMG, Göteborgs universitet Sidantal 33 sidor (exklusive referenser och bilagor) Antal ord 14 915 ord Syfte Att beskriva och förklara hur textreklam kan uppfattas av unga vuxna i Göteborg Metod och material En kvalitativ studie med 10 samtalsintervjuer Huvudresultat Uppfattningen om textreklam i tryckt dagspress skiljer sig mycket åt utifrån personliga förkunskaper och intressen. LÄS MER

  5. 10. ”Vi vill inte skrämma konsumenterna, men det skadar inte att bli mer medveten” En studie av dagstidningarnas gestaltning av kemiska hälsorisker i livsmedel under 2000-talet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alina Avdic; Elin Heikinpieti; [2015-08-13]
    Nyckelord :dagstidningar; gestaltning; kemiska hälsorisker; kemikalier; livsmedel; framing; retorik; berättartekniker; källor;

    Sammanfattning : Titel: ”Vi vill inte skrämma konsumenterna, men det skadar inte allt bli mer medveten” – En studie av dagstidningarnas gestaltning av kemiska hälsorisker i livsmedel under 2000-talet. Författare: Alina Avdic och Elin Heikinpieti Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER