Sökning: "köpbeslutsprocessen kotler"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden köpbeslutsprocessen kotler.

  1. 1. En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen : En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Carolina Henning; Malin Kåmark; [2011]
    Nyckelord :köpbeslutsprocess; buying decision process; brand loyalty; behov; needs; low price; overconsumption; value; retail; experience; consumer behavior; varumärkeslojalitet; lågpris; överkonsumtion; värde detaljhandeln; upplevelse; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ”köp och släng” istället för ”slit och släng”. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. LÄS MER

  2. 2. En kvantitativ studie om köpbeslutsprocessen : En undersökning inriktad på kvinnors konsumtion av konfektionsvaror till låga priser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAROLINE HENNING; MALIN KÅMARK; [2011]
    Nyckelord :köpbeslutsprocess; behov; buying decision process; brand loyalty; needs; low price; overconsumption; value; retail; experience; consumer behavior; varumärkeslojalitet; lågpris; överkonsumtion; värde detaljhandeln; upplevelse; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Den svenska klädimporten har ökat dramatiskt och vårt samhälle har förändrats till ett konsumtionssamhälle där vi shoppar efter ”köp och släng” istället för ”slit och släng”. Den ökade klädkonsumtion är ett omdiskuterat samhällsproblem och mode är en färskvara som uppdateras i en allt snabbare takt. LÄS MER

  3. 3. Fönstershoppar du? : Den visuella kommunikationens roll i köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sandra Rosberg; Emma Rosberg; [2011]
    Nyckelord :visual communication; purchase decision process; impact; text; color; shape; storefront.; Visuell kommunikation; köpbeslutsprocessen; påverkan; text; färg; form; skyltfönster;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är något som vi dagligen stöter på i vår vardag, i form av reklamannonser, reklamfilmer, skyltningar osv. Skyltfönster är en form av visuell kommunikation, och fungerar som företagens ansikte utåt och det skapar ofta en första bild hos mottagaren om företaget. LÄS MER

  4. 4. Symbolisk konsumtion

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Thomas Gullberg; Christoffer Olavi; Eric Henningsson; [2009]
    Nyckelord :Symbolisk konsumtion; Marknadsföring; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det en tuff konkurrens bland företagen för att attrahera konsumenterna så pass mycket att de köper just deras produkter. För att göra detta måste företagen besitta information om kunderna (Kotler et al., 2002). LÄS MER

  5. 5. En studie i hur kunskap om köpbeslutsprocessen kan vara fördelaktig vid marknadsutvidgning-i den medicintekniska branschen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Jenny Lennartsson; Maria Augestad; [2006]
    Nyckelord :marknadsutvidgning; köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : När ett företag vill expandera till en ny marknad med bibehållet tjänsteutbud, skriver Ansoff (1957) att många företag lägger för stor tyngdpunkt på detta samt att det ofta resulterar i dåliga resultat. Han skriver vidare att marknadsutvidgning innebär vissa specifika problem som innefattar avbrott i gamla tillvägagångssätt och att företag tvingas in på ny outforskad mark. LÄS MER