Sökning: "konkurrensmedelsmix"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet konkurrensmedelsmix.

  1. 6. Vilket hörn är ditt hörn? : Hur utnyttjar de enskilda klädbutikerna konkurrensmedelsmixmodellen sexhörningen för att skaffa konkurrensfördelar på marknaden och vilken del ska de lämpligen arbeta mer med?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Kristiansson; Miriam Nilsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur enskilda, mindre butiker inom klädbranschen arbetar med konkurrensmedelsmixen sexhörningen för att konkurrera på marknaden. I inledningen får läsaren en inblick i vad uppsatsen kommer att handla om och vi vill här förmedla hur just en konkurrensmedelsmixmodell kan påverka enskilda butikers marknadsföringsåtgärder. LÄS MER

  2. 7. Långdistansköp : Varför väljer konsumenter att åka långt för att handla och vilka konkurrensmedel kan vara avgörande för ett sådant beteende?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Beatrice Liedberg; Alexandra Argiroudaki; [2009]
    Nyckelord :konsument; konkurrensmedel; konkurrensmedelsmix; upplevelser; butiksval;

    Sammanfattning : Då konkurrensen och antalet butiker har ökat idag, har konsumenten automatiskt fler valmöjligheter av inköpsställe. Ibland bestämmer sig konsumenter för att åka långa sträckor för att besöka och handla i en specifik butik, även då de troligen har mer närliggande butiker de kan välja bland. LÄS MER

  3. 8. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eliza Colhon; Caroline Hedlund; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; Konkurrensmedel; Sexhörningen;

    Sammanfattning : Varumärken spelar en allt mer betydande roll för konsumenter i dagens läge, vilket gör att företag måste använda sig av olika konkurrensmedel för att på bästa sätt hålla kvar en stark position på marknaden. Det har blivit allt svårare att överleva på marknaden utan ett starkt varumärke, då konkurrenssituationen är hårdare. LÄS MER

  4. 9. Positionering av konfektionsbutiker via studier av konsumenters upplevelser av butikers konkurrensmedelsmix

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Anna Granbom; Emelie Andersson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi anser att det ofta finns ett stort utbud av de vanliga, stora konfektionskedjorna i medelstora städer, och anser att det vore intressant att undersöka hur en annorlunda butik positionerar sig på marknaden i jämförelse med andra butiker. Efter diskussion kring bakgrunden till vår undersökning kom vi fram till att syftet med arbetet är att ge svar på vår problemformulering som lyder som följer: Kan resultat från kvalitativa studier av konsumenters upplevelse av butikers konkurrensmedelsmix illustreras i positioneringsdiagram? Vi har valt att arbeta utifrån den kvalitativa metoden och genom fokusgrupper och ett profildiagram presentera den gjorda undersökningen. LÄS MER

  5. 10. Konkurrensmedel i den nya ekonomin

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Bergström; Marie Bohman; Ida Nilsson; [2001]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konkurrensmedel; Konkurrens; Den nya ekonomin;

    Sammanfattning : Kotlers konkurrensmedelsmix utformades år 1960. Sedan dess har samhället förändrats från att vara ett industrisamhälle till ett värdesamhälle med nya marknadsplatser som t.ex. Internet. LÄS MER