Sökning: "konsument vanor"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden konsument vanor.

  1. 1. Hållbar skönhet : En studie om cirkulär design inom skönhetsindustrin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Hanna Rikner; [2022]
    Nyckelord :Grafisk design; visuell kommunikation; cirkulär design; skönhetsindustri; schampo; duschtvål; hållbar konsumtion; återvinning.;

    Sammanfattning : Miljöproblemen växer i takt med den allt ökade konsumtionen, genom att människan idag konsumerar mer än vad planeten kan hantera. Om vi ska uppnå Agenda 2030 och mål 12, som innebär en hållbar konsumtion och produktion, krävs det en mer social, ekonomisk och ekologisk hållbar utveckling. LÄS MER

  2. 2. Kaffedrickaren i fokus : ett visuellt koncept av en kaffebryggare för konsumenten

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Daniel Ebeling; [2022]
    Nyckelord :kaffe; bryggare; konsument; innovation; design; användare;

    Sammanfattning : As the company 3TEMP has been successful in offering high performing coffee makers within the professional sector, the time has come to design and introduce a coffee maker to the consumer market. A patented technical platform has been established for the current fleet of products which intends to act as the base for the potential consumer product. LÄS MER

  3. 3. Vane-engagemang inom online-handel : En studie om vane-engagemang och kognitiv kundupplevelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Andersson; Philip Ivarsson; [2021]
    Nyckelord :Habitual-commitment; cognitive customer experience; habits; consumer habits; online shopping; Vane-engagemang; kognitiv kundupplevelse; vanor; konsument vanor; online-handel;

    Sammanfattning : Syfte: Den här studien presenterar en ny vinkel på forskning inom engagemang och kundupplevelser. Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters köpbeteende påverkas av vane-engagemang inom onlineshopping, samt att se hur kvalitén på den kognitiva kundupplevelsen påverkar vane-engagemanget. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar kundens första val i butiken kundkorgens sammansättning?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amie Gustafsson; Oscar Lannesand; [2020]
    Nyckelord :Hedonic needs; Healthy decisions; Consistency; Consumer behavior; Unhealthy decisions; Open up the wallet; Self-control.; Hedonistiska behov; Hälsosamma beslut; Konsekventhet; Konsumentbeteende; Ohälsosamma beslut; Open up the wallet; Självkontroll.;

    Sammanfattning : Att förstå en konsument och vad som driver den har varit många forskares mål att svara på. Komplexiteten i de mänskliga processerna och konsumentens ständigt utvecklande normer och vanor är även något som försvårar processen att kunna förstå köpmönster och beteenden. LÄS MER

  5. 5. Styrande faktorer vid köp av frukt - en studie av sex barnfamiljer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Charlott Hertnäs; [2017]
    Nyckelord :fruktkonsumtion; barnfamiljer; lågengagemangsvara; Följa-med-intervju; Frukt Grönt-avdelning; åretrunttillgång; import; de-lokalisering; konsumentbeteende; beteendeförändring; konsumentmakt; lokalt odlad; småskaligt odlad; landgrabbing; konsumentmedvetenhet;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur föräldrar i barnfamiljer tänker kring sin egen, och familjens, fruktkon-sumtion, samt vilka värden och faktorer som styr de medverkande föräldrarnas val vid inköp av frukt till sig själv och familjen. För att undersöka det har metoderna samtalsintervju och Följa-med-intervju använts. LÄS MER