Sökning: "kontinuerligt förbättringsarbete"
Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden kontinuerligt förbättringsarbete.
21. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga. Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER
22. Sjuksköterskors attityder till förbättringsarbete : en enkätstudie
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : För att bedriva en säker vård har vårdpersonal skyldighet att arbeta enligt evidensbaserade metoder och systematiskt arbeta med patientsäkerhetsarbete. För att uppnå detta införs arbetsmodeller som resulterar i förändringsarbeten. Lean är en sådan modell som går ut på att eliminera slöseri genom kontinuerligt förbättringsarbete. LÄS MER
23. Energioptimering industritvätt : Energibesparing BTS Umeå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematikSammanfattning : Med rådande klimatsituation är ett kontinuerligt arbete med hur man använder energi och hur denproduceras viktigt. Berendsen Textil Service AB (BTS) är ett företag som kontinuerligt arbetar medförbättring för att uppnå sina satta verksamhets- och miljömål. LÄS MER
24. Vårdskadeärenden till patientnämnden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING BAKGRUND: För att hälso- och sjukvården ska kunna hålla en hög kvalitet och fortsätta att utvecklas är det viktigt att uppmärksamma när patienter anser sig felbehandlade av vården. Vårdgivaren är skyldig att granska och utreda händelser och klagomål rörande vårdskador (SFS 2010:659), och patientnämnden har som samhällsinstans en central roll att på landstingsnivå granska patientärenden och utgöra en opartisk bro mellan patient och hälso- och sjukvård. LÄS MER
25. Att Göra Gårdagens Arbete Till Morgondagens Vinst : Erfarenhetsåterföring För Vinstmaximering Inom Byggsektorn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Byggbranschen är inte lika utvecklad inom förbättringsarbete och standardiserade processer som andra tillverkningsindustrier. Detta ger utrymme till forskning och utveckling inom området. Slöseri inom byggbranschen kan uppgå till 35 % av ett byggprojekts totala produktionskostnad. LÄS MER