Sökning: "kriskommunikationsstrategi"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kriskommunikationsstrategi.

  1. 1. Identitet, solidaritet, auktoritet : Omtal och positionering i anförandena under de myndighetsgemensamma pressträffarna om covid-19

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Susanna Birg Andersson; [2021]
    Nyckelord :government communication; pronouns; systemic functional grammar; SFG; appraisal theory; engagement; positioning; Public Health Agency of Sweden; National Board of Health and Welfare; Swedish Civil Contingencies Agency; covid-19; myndighetskommunikation; pronomen; SFG; appraisalteorin; dialogicitet; positionering; Folkhälsomyndigheten; Socialstyrelsen; Myndigheten för samhällsskydd och beredskap; MSB; covid-19;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) konstruerar identiteter och gemenskaper med de inledande anförandena under de myndighetsgemensamma pressträffarna om covid-19. Materialet utgörs av 40 transkriberade anföranden från perioden mars 2020 till januari 2021 som analyseras i tre steg. LÄS MER

  2. 2. “Den största boven och förgriparen i det här är TV4-ledningen” - En kvalitativ studie om TV4s kriskommunikation under Martin Timell-krisen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Luhnevåg; Sofie Paulsson; [2019-02-07]
    Nyckelord :Kriskommunikation; kriskommunikationsstrategi; TV4;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka vilka strategier TV4 använt sig av i sin kriskommunikation i samband med att en medarbetare anklagats för sexuella trakasserier. Teori: Situational Crisis Communication Theory, Retorisk Arena Metod: Textanalytisk metod Material: 13 texter publicerade mellan den 13 oktober 2017 och 23 november 2017 undersöks. LÄS MER

  3. 3. Tjugo år att bygga upp, trettio sekunder att förstöra: En studie om återställande av anseende

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Caap; Johan Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Kris; kriskommunikation; kriskommunikationsstrategier; anseende; återställande av anseende;

    Sammanfattning : Allt fler företag har idag insett värdet av att upprätthålla ett gott anseende. Trots denna insikt kan vi vanligtvis läsa nyheter om organisationer som fortsatter att begå misstag utifrån dess intressenter och omgivningens förväntningar. LÄS MER

  4. 4. Röda Korsets hantering av den egna krisen : mediedrevet mot Röda Korset och Bengt Westerberg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Niki Mallouppas; [2011]
    Nyckelord :kriskommunikation; apologia; Bengt Westerberg; Röda Korset; mediedrev; image repair theory;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras åtta artiklar publicerade av fyra stora, svenska dagstidningar. Syftet med analysen är att analysera välgörenhetsorganisationen Röda Korsets kriskommunikationsstrategier under organisationskrisen där styrelseordförande Bengt Westerbergs arvode är i nyhetsmediernas fokus. LÄS MER

  5. 5. Kriskommunikationsstrategi och varumärke : En fallstudie av svenska Röda Korset genom dialogisk analys

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Anneli Saarela; [2010]
    Nyckelord :SCCT; crisis communication; strategy; brand; organization; stakeholders; SCCT; kriskommunikation; strategi; varumärke; organisation; intressegrupp;

    Sammanfattning : Title: Crisis communication strategy and brand – A case study of Swedish Red Cross through dialog analysis Author: Anneli Saarela Presented: 01.06.2010 Purpose: The study addresses the subjects of crisis communication and organisational brand, in relation to stakeholders and brand reputation. LÄS MER