Sökning: "kundattityd"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kundattityd.
1. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats i och med digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan på så sätt prissättas annorlunda. LÄS MER
2. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats genom digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan således prissättas, utefter kundens köpvillighet. LÄS MER
3. A new player in the accelerating textile industry : upcycled textile products
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Today, textile products are designed with a “built-in obsolescence” to only last for a shorttime. The intention of this is to allow or even to encourage the customer to get rid of it assoon as possible and buy a new item. LÄS MER
4. Automated error reporting : Business-to-business aspects to consider for a software provider
Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Computer errors are a constant problem for software providers. To completely avoid bugs has proven very difficult even though computer software goes through rigorous testing before released. One of the challenges for developers is recreating errors that end-users experience. LÄS MER
5. Negativ publicitet - kundattityd och påverkan på ett flygbolags varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att förstå kopplingen mellan negativ publicitet och dess påverkan på kundens uppfattning av ett flygbolags varumärke på kort sikt. En fallstudie med både kvalitativa och kvantitativa inslag samt av en abduktiv karaktär har genomförts. LÄS MER