Sökning: "lyxvarumärke"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet lyxvarumärke.

  1. 11. Lyxkonsumtion-en god affär för alla-

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Rey; Anna Rathsmann; [2007]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; symbolisk konsumtion; referensgrupper; lyxvarumärken; lyxpyramiden; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen beskriver för vem av företaget och kunden en negativa referensgruppen har störst betydelse. Vi söker att undersöka kundens relation till ett lyxvarumärke samt hur dessa påverkas vid förekomsten av en negativ referensgrupp. Vi vill vidare undersöka hur företagen gör för att undvika associeras med en negativ referensgrupp. LÄS MER

  2. 12. Lyx på Internet – urvattnar användandet av Internet som distributionskanal lyxvarumärkets exklusivitet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Gydell; Clara Boethius; [2007]
    Nyckelord :Lyxvarumärke; Distribution; E-handel; Exklusivitet; Köpupplevelse; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i att e-handel ökat markant de senaste åren samt i att lyxvarumärken har speciella egenskaper som komplicerar handel över Internet, är syftet med vår studie att studera hur lyxvarumärkena hanterar Internet som distributionskanal. Undersökningen grundar sig på en fallstudie av 12 lyxvarumärkens hemsidor samt på en personlig intervju. LÄS MER

  3. 13. Lyxvarumärket och lyxens demokratisering

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Magnusson; Charlotta Rickeby; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Lyxvarumärke; exklusivitet; lyxens demokratisering; lyxbilar; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Varumärken förmedlar vissa värden som tillfredsställer fysiska och psykiska behov, så även lyxvarumärket. Lyx vittnar om framgång och lycka. Intresset för lyx är idag större än tidigare. Faktum är att den globala lyxmarknaden varje år omsätter mer än Sveriges BNP. LÄS MER