Sökning: "lyxvarumärke"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet lyxvarumärke.
6. I vilken kanal blir upplevelsen av lyx maximal? En kvantitativ studie om hur ett lyxvarumärke påverkas och bör hanteras i kontexten av distributionskanaler.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The distribution of luxury brands has long since been associated with physical stores. However, in today's society, distribution of luxury products through digital channels is incrementing. The increased use of the online channel as means of distribution stems from the intention to reach a larger amount of potential customers. LÄS MER
7. Varumärkesutvidgning - En studie om konsumenters attityder mot ökad tillgänglighet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : När ett företag väljer att utvidga sitt varumärke kan det av olika anledningar antingen gynna eller missgynna varumärkets värde. Risken att strategin påverkar varumärket negativt är större hos varumärken och det är svårt att implementera strategin rätt för att det inte ska skada imagen. LÄS MER
8. Lyxkonsumtion ur Generation Y:s perspektiv : En studie kring attityder, värderingar och varumärkesuppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Intresset för lyxprodukter har ökat runt om i världen vilket också blivit allt mer framträdande i Sverige. Marknaden för lyxprodukter har de senaste åren förändrats och banat väg för en ny kategori av lyx tillgänglig för en globalt växande medelklass. LÄS MER
9. The Fine Line -Balansen mellan ett exklusivt lyxvarumärke och dess underlinje
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: The Fine Line Seminariedatum: 31 maj 2011 Ämne/Kurs: SMKK01, Service Management Examensarbete för kandidatexamen, 15hp Författare: Hanny Dahl, Christoffer Hernius, Kristofer Nilsson Handledare: Katja Lindquist, Henrik Loodin Nyckelord: Varumärkesförlängning, lyxvarumärken, detaljhandel, exklusivitet. Syfte: Att belysa hur en lansering utav en underlinje påverkar ett lyxvarumärkes exklusivitet. LÄS MER
10. Det Moderna Lyxvarumärket : Varumärkesutvidgning & Relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Lyxvarumärket står idag inför nya utmaningar, då tillgängligheten för den här typen av varumärkenökar, till följd av en ökad disponibel inkomst. För att tillfredställa en ökad efterfrågan väljer mångaföretag att utvidga sitt lyxvarumärke. LÄS MER