Sökning: "lyxvarumärke"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet lyxvarumärke.

  1. 6. I vilken kanal blir upplevelsen av lyx maximal? En kvantitativ studie om hur ett lyxvarumärke påverkas och bör hanteras i kontexten av distributionskanaler.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anela Hamzic; Kimia Rezaei; [2016]
    Nyckelord :Distribution; Channel Choice; Luxury Brands; Brand Associations; Brand Evaluation;

    Sammanfattning : The distribution of luxury brands has long since been associated with physical stores. However, in today's society, distribution of luxury products through digital channels is incrementing. The increased use of the online channel as means of distribution stems from the intention to reach a larger amount of potential customers. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesutvidgning - En studie om konsumenters attityder mot ökad tillgänglighet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Johanna Pihlgren; [2014]
    Nyckelord :Brand extension; luxury brands; luxury consumption; Varumärkesutvidgning; lyxvarumärken; lyxkonsumtion;

    Sammanfattning : När ett företag väljer att utvidga sitt varumärke kan det av olika anledningar antingen gynna eller missgynna varumärkets värde. Risken att strategin påverkar varumärket negativt är större hos varumärken och det är svårt att implementera strategin rätt för att det inte ska skada imagen. LÄS MER

  3. 8. Lyxkonsumtion ur Generation Y:s perspektiv : En studie kring attityder, värderingar och varumärkesuppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emelie Hagesund; Arijana Kapic; [2014]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; New Luxury; Generation Y; Luxury consumption; Luxury brands; New Luxury; Generation Y; Line extensions; Brand extensions; Lyxvarumärken; Produktlinjeutvidgning; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Intresset för lyxprodukter har ökat runt om i världen vilket också blivit allt mer framträdande i Sverige. Marknaden för lyxprodukter har de senaste åren förändrats och banat väg för en ny kategori av lyx tillgänglig för en globalt växande medelklass. LÄS MER

  4. 9. The Fine Line -Balansen mellan ett exklusivt lyxvarumärke och dess underlinje

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christoffer Hernius; [2011]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; lyxvarumärke; exklusivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: The Fine Line Seminariedatum: 31 maj 2011 Ämne/Kurs: SMKK01, Service Management Examensarbete för kandidatexamen, 15hp Författare: Hanny Dahl, Christoffer Hernius, Kristofer Nilsson Handledare: Katja Lindquist, Henrik Loodin Nyckelord: Varumärkesförlängning, lyxvarumärken, detaljhandel, exklusivitet. Syfte: Att belysa hur en lansering utav en underlinje påverkar ett lyxvarumärkes exklusivitet. LÄS MER

  5. 10. Det Moderna Lyxvarumärket : Varumärkesutvidgning & Relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Cecilia Bondesson; Helena Sundström; [2007]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; lyxvarumärke; varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Lyxvarumärket står idag inför nya utmaningar, då tillgängligheten för den här typen av varumärkenökar, till följd av en ökad disponibel inkomst. För att tillfredställa en ökad efterfrågan väljer mångaföretag att utvidga sitt lyxvarumärke. LÄS MER