Sökning: "mArknadsföring 1"

Visar resultat 1 - 5 av 369 uppsatser innehållade orden mArknadsföring 1.

  1. 1. Chasing the Night: Understanding the Value of Enthusiasts in Dark Sky Tourism : An exploratory study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Stephanie Lindén; Arvid Talp; [2024]
    Nyckelord :Dark Sky Tourism; Experience value; Perceived Value; Night Sky; Tourism; Value;

    Sammanfattning : In the academic field of tourism, a relatively new type of tourism called Dark Sky Tourism is emerging. In this touristic field, there is a lack of studies focused on the individual tourist perspective. Therefore, this paper explores the perceived values of Dark Sky Tourism (DST). LÄS MER

  2. 2. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  4. 4. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER

  5. 5. The Other Side of Equity Valuation: Unlock The Power of Expectations-Based Investing with a Reverse-Engineered Valuation Model

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lucas Nilsson; Isabelle Persson; [2023]
    Nyckelord :Corporate Valuation; Expectations-Based Investing; Residual Income Valuation Model; Return on Equity; Reverse-Engineered Valuation;

    Sammanfattning : Corporate valuations models have extensive use in practice and are cornerstones in the academic setting of finance. Traditional valuation models have the function to calculate the intrinsic value of a company on the basis of the forecasted performance of a company. LÄS MER