Sökning: "make-or-buy"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade ordet make-or-buy.

  1. 16. Time for a New View? The view on firm boundaries within the context of IoT

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Johanna Ojala; Amanda Thieleman; [2016-09-30]
    Nyckelord :Make-or-buy decisions; Firm Boundaries; Internet-of-things;

    Sammanfattning : Master Thesis in Innovation and Industrial Management, University of Gothenburg – School of Business, Economics and Law, Spring Term 2016 Authors: Amanda Thielemann & Johanna Ojala Supervisor: Johan Brink Title: Time for a new view? The view on firm boundaries within the context of IoT. Background and problem: Transformation driven by Internet-of-things (‘IoT’) is dramatically changing the prerequisites for business strategy and competition. LÄS MER

  2. 17. Globala försörjningsbeslut i en industriell kontext

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Klas Blomkvist; Samuel Cervall; [2016]
    Nyckelord :Global Sourcing; Reshoring; Offshoring; Outsourcing; Insourcing; Make or Buy Decision; Location Manufacturing Decision; Product Costing;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose with this study is to investigate which factors that needs to be considered for sourcing decisions to ensure an optimal long-term decision, and which of these factors that can be quantified in a product costing model. To fulfill this purpose two research questions have been proposed: Which factors needs to be considered for a sourcing decision? Which of these factors that needs to be considered can be quantified in a product costing model? Method – A case study was conducted to fulfill the purpose of this study. LÄS MER

  3. 18. Should we outsource it, or should we mess it up ourselves? : Factors affecting the make-or-buy decision in the sports retail industry: The case of Adidas Sailing

    Master-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :Hanna Ericksson; [2016]
    Nyckelord :supply chain management; make-or-buy decision; strategy; entrepreneurial firms; sports retail industry; strategy;

    Sammanfattning : Combining concepts regarding the make-or-buy decision, such as Williamson’s (1981) ideas on transaction costs in conjunction with theories of supply chain management, the thesis outlines what factors should be of importance to firms when deciding to make or buy certain processes within the supply chain. Using Porter’s (1985) division of the supply chain into 5 sections we analyze the make-or-buy decisions of Catamaran Sports/Adidas sailing, finding that while many decisions taken match the theory-based predictions, a lot of processes are handled the way they are because of external constraints faced by the firm. LÄS MER

  4. 19. Köpa eller tillverka : Beslut inom industrin

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :John Eriksson; Oskar Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :beslutsunderlag; köpa eller tillverka; strategi; konkurrenskraft; kärnkompetens; ABC-kalkyl; outsourcing; insourcing;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att ge industriellt producerande företag som står inför ett köpa eller tillverka beslut en fördjupad kunskap om möjligheter och problematik rörande denna typ av frågor. Frågan som ska besvaras är vilka aspekter och parametrar som bör beaktas och övervägas vid köpa/tillverka beslut inom små och medelstora industriellt producerande företag. LÄS MER

  5. 20. Utveckling av metoden kunddrivet inköp : Inkludering av egentillverkade artiklar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Felicia Andersson; Amanda Folke; [2016]
    Nyckelord :CDP-method; material handling; SWOT-analysis; supply chain; make- or-buy analysis; value stream mapping; production layout; total cost of ownership; KDI-metoden; materialhantering; SWOT-analys; försörjningskedja; värdeflödeskartläggning; produktionslayout;

    Sammanfattning : Syfte – Studiens syfte var att utveckla KDI-metoden till att även inkludera egentillverkade artiklar. För att kunna uppfylla syftet har det brutits ned i tre frågeställningar: Vilka data och analysverktyg i KDI-metoden berör egentillverkade artiklar? Vilka verktyg bör tillkomma i fas två för att kunna analysera egentillverkade artiklar? Vilken ytterligare data bör tillkomma i fas ett för att kunna inkludera egentillverkade artiklar? Metod – Tillvägagångssättet för studien innefattade en litteraturstudie, en fallstudie samt en analytisk konceptuell ansats. LÄS MER