Sökning: "maria nyberg"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden maria nyberg.

  1. 6. "Bron som aldrig byggts" : En undersökning av samhällsdebatten angående bron till Sandön i Luleå skärgård år 1960-2018.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Maria Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Luleå archipelago; Sandöbridge; exploitation; conservation; conflicting interests; physical planning; social benefits; Luleå skärgård; Sandöbron; exploatering; bevarande; motstridande intressen; fysisk planering; samhällsnytta;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Berättelser om våldtäkt under förändring : analyser av Maria Svelands och Katarina Wennstams berättelser om sexualiserat våld

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Johanna Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Våldtäktsnarrativ; sexualitet; våld; makt; kvinnokroppen; reportage; kriminalroman;

    Sammanfattning : Det här arbetet är en studie av hur två svenska, kvinnliga författare, Katarina Wennstam och Maria Sveland, skildrar sexualiserat våld. Från ett genusperspektiv analyseras berättelser om fysiskt och verbalt våld där frågor om kön, kropp, sexualitet och makt lyfts fram. LÄS MER

  3. 8. Salutogent ledarskap : -En kvalitativ studie ur ett hälsofrämjande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för hälsovetenskap

    Författare :Juliet Celik; Maria Nyberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Salutogent ledarskap : - En kvalitativ studie ur ett hälsofrämjande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för hälsovetenskap

    Författare :Juliet Celik; Maria Nyberg; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. From Sweden with love : A study of the Swedish country image and its influence on Swedish companies

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :My Nyberg; Maria Orrstenius; Amanda Wallin; [2015]
    Nyckelord :Sweden; Swedishness; International markets; Country image; Country of origin; COO-effect; COO-strategies; Brand; Brand identity; Promotion; Standardization; Adaptation;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore the influence of the Swedish country image on the standardization or adaptation of promotion of a brand in an international context and provide deeper insights and understandings concerning this subject. Therefore, in order to achieve the purpose of the thesis, the following research question will be investigated and answered: How does the Swedish country image influence Swedish companies to whether standardize or adapt the promotion of their brand in international markets?   The theoretical framework comprises theories and findings from previous research related to country image, country of origin, brand and promotion and the chapter conclude in a conceptual framework. LÄS MER