Sökning: "marknadsföring H M"

Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden marknadsföring H M.

  1. 11. The Swedish path to retail expansion : a multiple case study of swedish retailers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bianca Bernhardsson; Max Klamkin; Albin Lindsjö; [2019]
    Nyckelord :International market selection; Internationalization; Globalization; Corruption; Risk; Entry Modes;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study Swedish retailers in order to find out which factors are the most crucial and influencing when it comes to international market selection. We as authors could find studies about international market selection, but not a single one regarding why Swedish MNEs choose to enter certain markets. LÄS MER

  2. 12. Hållbar marknadsföring inom svenska modeföretag : En utforskande studie om dess påverkan på konsumenters förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Ågren; Johan Olsson; Robin Persson; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; Transparency; Greenwashing; Consumer trust; Hållbar marknadsföring; Transparens; Greenwashing; Konsumentförtroende;

    Sammanfattning : Företag verksamma inom modebranschen har idag en stor förväntan från omvärlden att agera hållbart i de handlingar de genomför. De senaste åren har kunskapen från konsumenterna ökat gällande de globala hållbara problemen inom de sociala, ekonomiska och ekologiska sektionerna. LÄS MER

  3. 13. Just nu: Extrapris på Hållbarhet, Jämställdhet och Social Rättvisa! En studie som genom en kritisk diskursanalys undersöker hur H&M inkorporerar politiska ställningstaganden i sin marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Filippa Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : The following study conducts a critical discourse analysis on H&M’s marketing. The purpose is to analyze how H&M uses political positioning as a marketing tool. The study uses theory concerning communication in companies. How a company brand can benefit from communicating intangible values and transparency. LÄS MER

  4. 14. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  5. 15. Do they have to be "boys" or "girls" - can't they simply be children?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Franzén; Anela Hamzic; [2018]
    Nyckelord :gender neutrality; norms; incongruity; visual merchandising; in-store marketing;

    Sammanfattning : The gender debate has become more and more apparent in recent years, not least in the fashion industry for children. Messages, prints, colors and not least how clothes are presented in the store has highly been discussed in media. LÄS MER