Sökning: "marknadsföring H M"
Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden marknadsföring H M.
11. The Swedish path to retail expansion : a multiple case study of swedish retailers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study Swedish retailers in order to find out which factors are the most crucial and influencing when it comes to international market selection. We as authors could find studies about international market selection, but not a single one regarding why Swedish MNEs choose to enter certain markets. LÄS MER
12. Hållbar marknadsföring inom svenska modeföretag : En utforskande studie om dess påverkan på konsumenters förtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företag verksamma inom modebranschen har idag en stor förväntan från omvärlden att agera hållbart i de handlingar de genomför. De senaste åren har kunskapen från konsumenterna ökat gällande de globala hållbara problemen inom de sociala, ekonomiska och ekologiska sektionerna. LÄS MER
13. Just nu: Extrapris på Hållbarhet, Jämställdhet och Social Rättvisa! En studie som genom en kritisk diskursanalys undersöker hur H&M inkorporerar politiska ställningstaganden i sin marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : The following study conducts a critical discourse analysis on H&M’s marketing. The purpose is to analyze how H&M uses political positioning as a marketing tool. The study uses theory concerning communication in companies. How a company brand can benefit from communicating intangible values and transparency. LÄS MER
14. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER
15. Do they have to be "boys" or "girls" - can't they simply be children?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The gender debate has become more and more apparent in recent years, not least in the fashion industry for children. Messages, prints, colors and not least how clothes are presented in the store has highly been discussed in media. LÄS MER