Sökning: "marknadsföring med begränsad budget"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring med begränsad budget.

  1. 1. Conversion Rate Optimization : A Qualitative Approach to Identifying Optimization Barriers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Marina Jensen; [2019]
    Nyckelord :Conversion rate optimization; User experience UX ; Working culture; Barrier; ;

    Sammanfattning : This thesis examined the question “What barriers are preventing Swedish companies from performing a structured conversion rate optimization process?”. As the purpose is to obtain an understanding of what is preventing companies from successfully execute conversion rate optimization (CRO). LÄS MER

  2. 2. Upphandling av rekonditionerade kontorsmöbler - En strategi för att stärka utvecklingen mot en cirkulär ekonomi

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Matilda Öhgren; [2017]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; offentlig upphandling; rekonditionerade kontorsmöbler; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Although reconditioned office furniture can implicate both environmental and monetary savings for contracting authorities, it seems relatively unusual for public authorities to purchase reconditioned furniture. The aim of this study is to investigate in what way public procurement of reconditioned furniture can be used as a strategy to strengthen the development towards a circular economy. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :TIM WIKLUND; CHRISTIAN DAHL; [2014]
    Nyckelord :startup-bolag; sociala medier strategi; Instagram; marknadsföring;

    Sammanfattning : Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. LÄS MER

  4. 4. Varumärkeskommunikation och positionering med en begränsad marknadsföringsbudget : Marknadsföring med små medel i ett bilpoolsföretag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Daniel Dahl; Michaela Nordström; [2013]
    Nyckelord :branding; positioning; carsharing; small marketing budget; low price whit; Varumärkeskommunikation; begränsad marknadsföringsbudget; bilpoolsföretag;

    Sammanfattning : This Thesis deals with the two concepts branding and position, more precisely how companies with a small marketing budget needs to work with these two concepts. The purpose of this thesis is to understand how these companies are able to assert a position  on their specific market. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier för spelutvecklingsteam under utbildning

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Erik Lorentz; [2009]
    Nyckelord :marknadsföring; sociala medier; kvalitetssäkring; dynamisk hemsida; marketing; social media; quality assurance; dynamic homepage;

    Sammanfattning : Syftet med denna slutreflektion är att visa problemen men även möjligheterna i marknadsföringen av spelet Forced2Fight av det lilla teamet i Kick the Owl Productions. Begränsad budget, osäker framtid för både team och spel är något som måste övervinnas. LÄS MER