Sökning: "master lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden master lojalitet.
1. Krav på hållbar produktinformation –idag och i framtiden : Ökad vetskap och förbättrad hantering av produktinformation inom hälsokostföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera vilka krav som ställs på Företag X produktinformation inom miljömässig och social hållbarhet idag och i framtiden från kunder, konsumenter och myndigheter, samt hur hanteringen av produktrelaterad masterdata och information på Företag X kan förbättras. Metod: Gemensamt för alla forskningsfrågor är dess kvalitativa forskningsmetod, induktiva ansats, semistrukturerade intervjuer med 11 respondenter och etiska överväganden. LÄS MER
2. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER
3. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER
4. Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Course: Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits. Authors: Sara Frännlid and Helena Ramstedt Tutor: Jim Andersén Title: Internet, relationships and loyalty – Best praCtice foR the bankMarket Purpose: The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. LÄS MER
5. Mobiltelefoni - en djungel för konsumenterna : Vilka faktorer påverkar valet av mobiloperatör?
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Sammanfattning Ämnesfördjupande arbete inom marknadsföring, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Civilekonomprogrammet, 4FE03E, VT 2011. Författare: David Broo Handledare: Sarah Philipson Titel: Mobiltelefoni – en djungel för konsumenterna. LÄS MER