Sökning: "measure customer"

Visar resultat 1 - 5 av 356 uppsatser innehållade orden measure customer.

  1. 1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  2. 2. Algaform : en studie om möjligheterna att använda alger som material i produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Sebastian Hedin; [2023]
    Nyckelord :alger; materialdriven design; materialdriven; design; produkt; produktutveckling; industridesign; formgivning; ericsson; innovation; skörda alger; miljö; hållbarhet; hållbar; grönslick; algaform; 5g; idrott; elitidrott;

    Sammanfattning : I ett tidigare arbete har den snabbväxande fintrådiga algen grönslick undersökts som material i produkter. När algen kokas, pressas och torkas kan det hålla en form. Algafrom som materialet kallas är lätt, hårt och omformningsbart. LÄS MER

  3. 3. Evaluating sensor accuracy and repeatability in gasketed plate heat exchangers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Nils Engman; [2023]
    Nyckelord :Sensors; IoT; Heat Exchangers; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Alfa Laval has connected sensors to their gasketed plate heat exchangers (gphe) to extend their customer service offering. To develop this service further the flow through the GPHE is needed. In this thesis, the objective was to evaluate an inexpensive flow switch and two sensor kits that measure pressure and temperature. LÄS MER

  4. 4. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER

  5. 5. Damned if you do, damned if you don't.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Ellqvist; Nicholas-Joel Kisling; Katharina Nadine Junge; [2023]
    Nyckelord :H M; sustainability; case; brand image; brand reputation; vocal; brand management; strategy; Business and Economics;

    Sammanfattning : “(Un)sustainable fashion: H&M breaks promise.” “H&M sued for greenwashing claims, again.” “H&M under fire!” Helena Holgersson is sitting in her office on the top floor of H&M’s Stockholm Headquarters staring at the headlines flickering on her computer screen. LÄS MER