Sökning: "modern kommunikation verktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden modern kommunikation verktyg.
1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
2. Investigations and Development in the Area of Automated Security Evaluation of Android Devices with Focus on Bluetooth
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Bluetooth is a technology that has been implemented in over 5 billion devices and therefore has a considerable impact. It is the dominant technology for shortrange wireless communication. LÄS MER
3. Performance of message brokers in event-driven architecture: Amazon SNS/SQS vs Apache Kafka
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Microservice architecture, which involves breaking down applications into smaller and loosely coupled components, is becoming increasingly common in the development of modern systems. Connections between these components can be established in various ways. LÄS MER
4. Undersökning av visuell kommunikation om typ 2-diabetes och en designlösning för att främja hälsa och förebygga livsstilssjukdomar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Typ 2-diabetes är en kronisk folksjukdom. Sedan 1980-talet har antalet drabbade individer fyrdubblats globalt. Trenden förväntas fortsätta, även i Sverige. Tidigare studier har visat att visuell kommunkation och visuella kampanjer som lyfter sjukdomen kan öka människors förståelse för sjukdomen. LÄS MER
5. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER