Sökning: "motion och inlärning"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden motion och inlärning.
6. Kvinnliga elitinnebandyspelares skottprecision vid handledsskott : En jämförelse mellan två olika komplexitetsnivåer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : SyfteSyftet med studien var att undersöka komplexitetsnivåns (stillastående handledsskott och handledsskott i rörelse) och träffpunktsplaceringens inverkan på skottsprecisionen hos damelitinnebandyspelare på seniornivå. Vidare syftade studien till att undersöka om det fanns någon inlärningseffekt vid upprepade skott mot samma träffpunkt. LÄS MER
7. Fysikområdet kraft och rörelse inom grundskolan, åk 1-3 : En lärarhandledningsanalys
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Till läroböcker finns ofta en lärarhandledning som är tänkt att fungera som en manual och som kan guida läraren genom undervisningen. Den kan antas vara ett stöd för vilka arbetssätt som gynnar elevers inlärning och följas för att potentiellt främja deras lärande på ett effektivt och varierat sätt. LÄS MER
8. A study of the exploration/exploitation trade-off in reinforcement learning : Applied to autonomous driving
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A world initiative was set in motion for decreasing the amount of traffic accidents. Autonomous driving is a field which contributes to the initiative. Following report examines exploration/exploitationtrade-off in reinforcement learning applied to decision making in autonomous driving. LÄS MER
9. "Det man gör med kroppen fastnar i knoppen" : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter av att arbeta med rörelse som metod i förskolan
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk didaktisk forskningSammanfattning : Läroplan för förskolan (Skolverket, 2016a) lyfter att barn ska få möjlighet att upptäcka och utforska sin omgivning genom olika uttryckssätt. Syftet i studien är att undersöka förskollärares erfarenheter av att använda rörelse i arbetet med barns lärande i förskolan. LÄS MER
10. Pedagogers föreställningar kring motorik och inlärning i förskolan - En diskursanalys studie baserad på kvalitativa intervjuer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera pedagogers föreställningar av ”motorik och inlärning” i förskolan. Syftet har brutits ner till tre frågeställningar: Hur talar pedagoger i förskolan om motorik? Hur talar pedagoger i förskolan om inlärning? Hur beskriver pedagoger i förskolan motorik i förhållande till inlärning? Studiens teori och metod har en diskursanalytisk ansats. LÄS MER