Sökning: "motion och inlärning"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden motion och inlärning.
11. Fysisk aktivitets positiva effekter på folkhälsan
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Inledning Hjärnan är det organ som påverkas mest av regelbunden träning. Genom att röra på sig ofta påverkar bland annat koncentrationen, minnet, sömnen och kreativiteten. Att ha en passiv livsstil ökar risken att utveckla många av våra vanliga folksjukdomar som fetma, diabetes, benskörhet och hjärt-och kärlsjukdomar. LÄS MER
12. Visual Tracking Using Deep Motion Features
Master-uppsats, Linköpings universitet/DatorseendeSammanfattning : Generic visual tracking is a challenging computer vision problem, where the position of a specified target is estimated through a sequence of frames. The only given information is the initial location of the target. LÄS MER
13. Motivationspåverkan av rörliga effekter och animationer som visuell belöning i en spelifierad applikation som studiehjälpmedel
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Spel och underhållning är ett område som utvecklas dagligen. På senare tid har det i dagens samhälle uppmärksammats varför spelutveckling är så pass framgångsrikt. Detta har lett till att människor bryter ner spel till dess komponenter. LÄS MER
14. Motorik, inlärning och rörelseglädje : En kvalitativ intervjustudie på förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Sammanfattning Den här studiens syfte har varit att undersöka vilka uppfattningar pedagogerna har om barns kroppsliga rörelser i verksamheten, både i den fria spontana leken och i de planerade rörelseaktiviteterna. De har även fått dela med sig av sina tankar om barns möjligheter till rörelser i verksamheten och hur de ser att det påverkar barnens motoriska utveckling, inlärning och rörelseglädje. LÄS MER
15. Sex lärares uppfattningar kring ämnesintegrerad undervisning som inkluderar fysisk aktivitet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Vårt syfte med studien var att undersöka vad sex olika lärare på lågstadiet har för uppfattningar kring ämnesintegrerad undervisning som inkluderar fysisk aktivitet. För att besvara vårt syfte har vi som författare utfört en kvalitativ undersökning där det genomfördes totalt sex intervjuer med sex stycken lärare från tre olika skolor. LÄS MER