Sökning: "mystery shoppers"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden mystery shoppers.

  1. 1. "...nu har jag inga miner kvar" : En kvalitativ studie om restauranganställdas upplevelser av det emotionella lönearbetet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Caroline Adolfsson; Jenny Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Emotionellt lönearbete; restauranganställda;

    Sammanfattning : Det emotionella lönearbetet kan innebära att sälja sitt leende, för att sprida en positiv och glad känsla hos de personer som bemöts. Enligt tidigare studier anses det vara ett krävande arbete, arbetstagaren blir en del av det företaget säljer. LÄS MER

  2. 2. Mystery Shopping : En mätning av kvaliteten på Connect Hotels

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Ronja Mcmullen; Emilia Åkesson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns flera faktorer som avgör hur man som gäst upplever kvaliteten vid ett hotellbesök, därför är Mystery shopping en metod som företag kan använda sig utav för att förbättra sin organisation.Syftet med studien är att genom Mystery shopping undersöka helhetskvaliteten inom Connect hotels. LÄS MER

  3. 3. Mystery Shopping : anonyma iakttagelser ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Löveström; Magdalena Rolker; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Companies need to receive feedback in order to understand how they should adjust to shifting demands in the market. This study focuses on the Mystery Shopping process and the information it provides. LÄS MER

  4. 4. The Customer is God: Japanese Service Culture in Clothing Stores

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Heléne Melin; Karl Wikström; [2007]
    Nyckelord :Japan; service; service culture; customer focus; store environment;

    Sammanfattning : When was the last time you were positively surprised by the service in a clothing store? This thesis explores Japanese service management in clothing stores and makes a comparison with Sweden. The thesis is divided into two major areas: differences between (A) consumers and (B) service. LÄS MER

  5. 5. Mystery Shopping - Ett verktyg för framtida utveckling av servicebranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Persson-Lärka; Cecilia Nilsson; [2006]
    Nyckelord :mystery shopping; mötet mellen konsument och butik; konsumentbeteende; kvalitet; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva Mystery Shopping som verktyg, vilket visar vad konsumenten upplever vid mötet med butiken. Genom att analysera vad företag har möjlighet att mäta genom Mystery Shopping, vill vi bidra till en korrekt användning och debatt kring verktyget. LÄS MER