Sökning: "omvärldsanalys industry"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden omvärldsanalys industry.
1. Sökning och bevakning av teknik inom utvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : På grund av teknikens snabba utveckling behöver företag utveckla sina förmågor inom bevakning och analysering av ny information för att på så sätt få eller bevara försprånget gentemot sina konkurrenter. Många företag har en bristande strategi när det kommer till marknadsanalyser och företagen behöver idag förbättra sin utvärdering av verksamheten, marknaden och konkurrenterna. LÄS MER
2. Klimatkalkyler inom vatten- och avloppsbranschen - En analys av hur klimatkalkyler kan bli en rutin i nyanläggningsprojekt för vatten- och avloppsledningsnät
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : Syftet med detta examensarbete har varit att undersöka hur vatten- och avloppsbranschen (VA-branschen), i relation till övrig bygg- och anläggningssektor, arbetar med klimatkalkyler idag. Detta har gjorts för att identifiera vilka som är de grundläggande förutsättningarna som krävs för att klimatkalkyler ska bli en rutin i nyanläggningsprojekt för VA-ledningsnät och vad VA-branschen behöver utveckla utifrån branschens förutsättningar idag. LÄS MER
3. Arbetsmiljö som medel för minskadesjukskrivningar och ökad lönsamhetinom byggverksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Byggindustrin är idag en av våra mest olycksdrabbade branscher i Sverige sett tillantalet sysselsatta inom branschen. Olycksfrekvensen ligger idag kring 11/1000sysselsatta och år. LÄS MER
4. En bransch i lä? : En komparativ studie om fastighetsbolags innovationsarbete
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Fastighetsbranschen klassificeras som en stabil bransch med fastigheter som fortsatt kommer behöva driftas och förvaltas, vilket har lett till få incitament att driva innovation i branschen. Spridningen av innovationer i branschen utgör en brist, även om tillgänglighet av innovationsmöjligheter finns. LÄS MER
5. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER