Sökning: "online turism"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden online turism.

  1. 1. The polarized attitudes of offshore wind - The social acceptance of planned offshore wind farm Västvind among Öckerö municipality residents

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Milla Marzelius; [2023]
    Nyckelord :Offshore wind energy; Social acceptance; Place attachment; Västvind; Öckerö; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Climate change, the energy crisis of 2022-2023, and estimations of future electricity demands have stressed the necessity for a rapid transition of the energy system. Offshore wind energy plays an important role in this transition, and is expected to expand considerably on a global level, in the EU and in Sweden. LÄS MER

  2. 2. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Lahti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER

  3. 3. Hur bildestetik påverkar svenska turisters beslutsfattande - En experimentell replikationsstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kajsa Eriksson; Hannah Andersson; Andreas Söderström; [2022]
    Nyckelord :Estetik; online turism; användargenererat innehåll; bokningsintention; bildestetik; replikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Leder estetiskt tilltalande bilder till ökad bokningsintention Syfte: Denna studie är en replikation av studie 1 i artikeln författad av Marder, Erz, Angell och Plangger (2021) “The Role of Photograph Aesthetics on Online Review Sites: Effects of Management- versus Traveler-Generated Photos on Tourists’ Decision Making”. Syftet med denna studie är att replikera Marder et al. LÄS MER

  4. 4. Implementering av den nya tjänstepensionsregleringen: Utmaningar och långsiktiga effekter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Ebba Strid; Ida Nylander Wedin; [2021]
    Nyckelord :IORP II; occupational pension regulation; challenges; long-term effects; IORP II; tjänstepensionsreglering; utmaningar; långsiktiga effekter.;

    Sammanfattning : Tjänstepensionen spelar en viktig roll i frågan om hur livet kommer att se ut efter att vi slutat arbeta. Sedan finanskrisen 2007–2009 har en stor tillsyns- och regleringsreform lagts fram inom Europeiska unionen (EU) och nu har det implementerats en ny reglering för företag som bedriver tjänstepensionsverksamhet. LÄS MER

  5. 5. Effects of Perceived Risks on Online Shopping Behavior

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Abu Bakr Nadeem Azhar; [2019]
    Nyckelord :Online Shopping; Perceived Risks; Online buyers; Online non-buyers; Online Shopping Behavior;

    Sammanfattning : Online shopping is rapidly expanding across the globe including developing markets. The consumer is under the perception of different types of risks associated with online shopping which may damage him. LÄS MER