Sökning: "bokningsintention"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet bokningsintention.
1. Hur bildestetik påverkar svenska turisters beslutsfattande - En experimentell replikationsstudie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Leder estetiskt tilltalande bilder till ökad bokningsintention Syfte: Denna studie är en replikation av studie 1 i artikeln författad av Marder, Erz, Angell och Plangger (2021) “The Role of Photograph Aesthetics on Online Review Sites: Effects of Management- versus Traveler-Generated Photos on Tourists’ Decision Making”. Syftet med denna studie är att replikera Marder et al. LÄS MER
2. Låter du dig påverkas? : En kvantitativ studie om negativ elektronisk word of mouth och dess påverkan på bokningsintentionen av hotell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat hur vi letar efter information, inspireras och kommunicerar med varandra. Fenomenet Word-of-Mouth (WOM) har även den fått en ny betydelse och slagkraft i och med den teknologiska utvecklingen. LÄS MER