Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 203 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. Messages from the deep: A reception study of Denis Villeneuve's Dune

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sarah R. Kern; [2024-02-06]
    Nyckelord :Hegemony; Production Reception; Discourse; Dominant Negotiated Oppositional; Dune; Representation; Reception study; convergence culture; science fiction; participation culture; fandom;

    Sammanfattning : This essay uses Pierre Bourdieus habitus, symbolic capital, Social fields, Stuart Halls representation theory and Encoding/Decoding system, as well as Henry Jenkins concept of convergence culture and media convergence, to conduct a reception study of Denis Villeneuves 2021 adaption of the science fiction movie Dune. The material collected for the reception study is collected in the form of reviews and features from experts in cinema, juxtaposed against material collected from YouTube in the form of reviews, reaction videos and video essays from social groups sectioned around cinephiles and science fiction fandom. LÄS MER

  3. 3. Främja eller hämma jämställdhet? : En kritisk diskursanalys om hur Aftonbladet rapporterar om manliga respektive kvinnliga offer för dödligt våld i nära relation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Carolina Hansson; Vinona Bothe; [2024]
    Nyckelord :fatal domestic violence; critical discourse analysis; stigma; masculinity; femininity; gender; news media; dödligt våld i nära relation; kritisk diskursanalys; stigma; maskulinitet; femininitet; genus; nyhetsmedier;

    Sammanfattning : Med ett kritiskt diskursanalytiskt tankesätt ämnar denna uppsats att studera hur nyhetsmedier rapporterar om manliga offer respektive kvinnliga offer för dödligt våld i nära relation. Syftet med studien är att utreda om nyhetsmediet Aftonbladet i sin nyhetsrapportering bidrar till stigmatiseringen av kvinnliga och manliga offer för dödligt våld i nära relation. LÄS MER

  4. 4. The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Lisnell; Stella Berlin; [2024]
    Nyckelord :Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Paradox of Gender Equality and Female Entrepreneurship; A study seeking to elucidate the perceptions and value systems that underlie entrepreneurial activity among women in Sweden Seminar date: January 10th, 2024 Course: FEKH99, Bachelor Degree Project in Entrepreneurship and Innovation Management, Business administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Stella Berlin, Emma Lisnell Advisor: Ziad El-Awad Keywords: Female entrepreneurship; Values; Attitude; Perceptions; Self-Efficacy Research question: How do the inherent value systems surrounding women in Sweden influence their intentions, decisions, and actions in the pursuit of entrepreneurship? Purpose: Extend existing research to provide a nuanced exploration of the value systems influencing Swedish women's perceptions, intentions, and engagement in entrepreneurship. Methodology: A qualitative multiple case study with a comparative element. LÄS MER

  5. 5. Kvinnans tur att rasera mannens yrkesmonopol på entreprenörskap: En kvalitativ studie om hur jämställt entreprenörskap påverkas av investerares riskkapitalallokering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Barkemo; Molly Bohlin Hedström; [2023-08-18]
    Nyckelord :women; entrepreneurship; investment; gender equality; impact;

    Sammanfattning : Companies founded by females have low reliability of investors even though there is research showing that there are no significant differences in results between female and male founded companies. In Sweden 2021, 0.5 percent of investment capital went to female funders. LÄS MER