Sökning: "personal computer industry"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden personal computer industry.
1. Perceptual Sensitivity to Video Degradations in a Simulated Cloud-Gaming Environment: An Empirical Study through Subjective Tests
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Cloud gaming, often referred to as gaming on demand or game streaming, is a contemporary form of online gaming. It operates by running video games on powerful, remote servers and streaming them in realtime directly to a user’s device. LÄS MER
2. The use of retail self checkout systems and its influence on the experiences of the Swedish shopper
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Traditional retail with personal service is becoming scarce. The personal interaction is replaced with self service alternatives, and the consumer is now seen as a co-service producer. LÄS MER
3. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER
4. Kan du prata flytande kod? : En studie om hur programmeringsstudenter upplever krav i platsannonser
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Bristen på kvinnor inom IT-branschen är något som uppmärksammats i många år. I Sverige finns det fortfarande en underrepresentation av kvinnor inom branschen, och företag har därför svårt att rekrytera kvinnor. LÄS MER
5. Crunch: varför, vad och effekter : En kvalitativ studie om fenomenet Crunch utifråndataspelsutvecklares perspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The phenomenon of crunch is well established in the computer game industry, but is still unfamiliar in other areas. Crunch represents a period in the work phase that is characterized by a high and intense workload in connection with deadlines and upcoming game releases that exist in order to speed up a project. LÄS MER