Sökning: "pupil s texts and teacher analysis"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden pupil s texts and teacher analysis.
1. Effekten av självbedömning på elevers skrivande i årskurs 4-6 : En interventionsstudie kring självbedömningens påverkan på språkregler och formalia inom svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the effects of self-assessment in writing in the Swedish subject. This has been done through the research questions, “how does the pupils’ handling of language rules and formalities change during self-assessment?”, as well as “how does it affect the teacher’s conditions to assess pupil texts if the pupils’ carry out/completed self-assessment?”. LÄS MER
2. ”Det är så deppigt om man tror att svenska är stavning” : Tre lärare kommenterar en elevtext
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : The aim of the study is to investigate which linguistic aspects teachers pay attention to when they analyze a pupil’s text, and what response they choose to give based on the analysis. The study builds on semi-structured interviews with three teachers and applies a sociocultural perspective. LÄS MER
3. Snubbla inte i skoltrappan : En studie om ogiltig skolfrånvaro
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för socialpedagogik och sociologiSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur involverad skolpersonal och samverkande socialsekreterare arbetar för att kartlägga och motverka elevers ogiltiga frånvaro. Genom att undersöka personalens upplevelse av orsaker till ogiltig frånvaro, hur de upplever att de arbetar med ogiltig frånvaro och hur de tillsammans arbetar för att motverka ogiltig frånvaro. LÄS MER
4. Teachers' Response to Pupils' Written Work in year 9
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how a group of experienced teachers of English respond to pupils’ written work in year nine. Further, this study also examines what kind of responses a teacher of English gives to some pupils’ texts. LÄS MER