Sökning: "renderingstid"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet renderingstid.

  1. 1. Datavisualisering av geospatial demografisk data med SVG och Canvas : Jämförelse av renderingstid mellan utritningstekniker med JavaScript biblioteken D3.js och ECharts

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Navida Saman Ul Haq; [2023]
    Nyckelord :Datavisualisering; Canvas; SVG; renderingstid; demografisk geospatial data;

    Sammanfattning : Ett teknikorienterat experiment genomfördes innehållande jämförelsen av renderingstid för datavisualisering av geospatial demografisk data med SVG och Canvas. Med ökande datamängder ökar behovet för hantering, lagring och analysering av den. För att underlätta tolkning av den kan visualiseringstekniker tillämpas. LÄS MER

  2. 2. Renderingstidsjämförelse mellan One-way data bindning, Virtual DOM och Two-way data bindning, Real DOM inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Caroline Östholm; [2023]
    Nyckelord :ReactJS; Angular; Real DOM; Virtual DOM; Two-way data binding; One-way data binding;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har webbapplikationsarkitekturen utvecklats för att möta webbapplikationsanvändarnas krav på sömlösa användarupplevelser (Aggarwal & Verma, 2018). Teknikval och ramverk påverkar prestandan för e-handelswebbplatser vilket i sin tur påverkar användarupplevelsen och e-handelsföretagens lönsamhet (Camilleri, 2021). LÄS MER

  3. 3. Optimering av partikelsystem för webben : En jämförelse mellan objektorienterad och dataorienterad design på webben.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jimmy Sandin; [2023]
    Nyckelord :Dataorienterad design; objektorienterad programmering; Structure of Arrays; Array of Structures; Javascript; Canvas; partikelsystem;

    Sammanfattning : Denna studie jämför frame-time av ett partikelsystem på nätet med objektorienterad och dataorienterad design. I studien jämförs Array of Structure (AoS), Structure of Arrays (SoA) samt Structure of Arrays med typed arrays. Tre identiska versioner med samma algoritm med olika behandlingar implementeras. LÄS MER

  4. 4. UI Performance Comparison of Jetpack Compose and XML in Native Android Applications

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Zaed Noori; Caesar Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Jetpack Compose; XML; UI; Performance; Android; Metrics; Kotlin; Jetpack Compose; XML; Användargränssnitt; Performance; Android; Metrics; Kotlin;

    Sammanfattning : This thesis explores the differences in UI performance between Jetpack Compose, a modern declarative UI toolkit, and traditional XML in the context of UI design for native Android applications. The aim is to provide developers with insights into the potential tradeoffs associated with each approach, particularly in terms of the end user experience. LÄS MER

  5. 5. Hybrid Rendering in 3D Map-Based Grand Strategy Games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kajsa Buckard; [2022]
    Nyckelord :Computer graphis; ray tracing; rasterization; strategy games; Datorgrafik; strålspårning; rastrering; strategispel;

    Sammanfattning : Ray tracing comes together with a tremendous computational cost [1]. Therefore, Keller et al., expressed that possible cost reduction appears when a hybrid rendering pipeline is implemented by combining rasterization and ray tracing, which have already been introduced to the film and game industries. LÄS MER