Sökning: "renderingstid"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet renderingstid.
1. Datavisualisering av geospatial demografisk data med SVG och Canvas : Jämförelse av renderingstid mellan utritningstekniker med JavaScript biblioteken D3.js och ECharts
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Ett teknikorienterat experiment genomfördes innehållande jämförelsen av renderingstid för datavisualisering av geospatial demografisk data med SVG och Canvas. Med ökande datamängder ökar behovet för hantering, lagring och analysering av den. För att underlätta tolkning av den kan visualiseringstekniker tillämpas. LÄS MER
2. Renderingstidsjämförelse mellan One-way data bindning, Virtual DOM och Two-way data bindning, Real DOM inom e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Under de senaste åren har webbapplikationsarkitekturen utvecklats för att möta webbapplikationsanvändarnas krav på sömlösa användarupplevelser (Aggarwal & Verma, 2018). Teknikval och ramverk påverkar prestandan för e-handelswebbplatser vilket i sin tur påverkar användarupplevelsen och e-handelsföretagens lönsamhet (Camilleri, 2021). LÄS MER
3. Optimering av partikelsystem för webben : En jämförelse mellan objektorienterad och dataorienterad design på webben.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie jämför frame-time av ett partikelsystem på nätet med objektorienterad och dataorienterad design. I studien jämförs Array of Structure (AoS), Structure of Arrays (SoA) samt Structure of Arrays med typed arrays. Tre identiska versioner med samma algoritm med olika behandlingar implementeras. LÄS MER
4. UI Performance Comparison of Jetpack Compose and XML in Native Android Applications
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : This thesis explores the differences in UI performance between Jetpack Compose, a modern declarative UI toolkit, and traditional XML in the context of UI design for native Android applications. The aim is to provide developers with insights into the potential tradeoffs associated with each approach, particularly in terms of the end user experience. LÄS MER
5. Hybrid Rendering in 3D Map-Based Grand Strategy Games
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Ray tracing comes together with a tremendous computational cost [1]. Therefore, Keller et al., expressed that possible cost reduction appears when a hybrid rendering pipeline is implemented by combining rasterization and ray tracing, which have already been introduced to the film and game industries. LÄS MER