Sökning: "self-efficacy support"
Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden self-efficacy support.
1. Arbetsrelaterad self-efficacy, arbetsrelaterade stressorer och ålder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Studien syftade till att undersöka på vilket sätt arbetsrelaterad self-efficacy predicerade de arbetsrelaterade stressorerna krav, kontroll och socialt stöd hos verksamma inom kontaktyrken (N=63). Syftet var också att undersöka om, och därest på vilket sätt, prediktionerna modererades av ålder. LÄS MER
2. Upplevelser av fysisk aktivtet i grupp hos personer med depression : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Depression är ett globalt folkhälsoproblem som är förknippat med försämrad livskvalitet, minskat socialt stöd och ökad risk för kroniska sjukdomar. Egenvård har en viktig roll i åtgärderna för bättre mående vid depression. LÄS MER
3. Att gå emot könsstereotyper i sitt yrkesval : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Den här uppsatsen är en kvalitativ studie som undersöker vilka faktorer som är hindrande respektive drivande hos personer som väljer ett yrke som går mot könsstereotypen. I studien intervjuas 2 män som valt att utbilda sig till socionomer och 4 kvinnor som valt att utbilda sig till ingenjörer. LÄS MER
4. Att ha ett jobb som alla andra. Möjligheter och utmaningar i övergången från gymnasiesärskolan till arbete: en kritisk forskningsöversikt
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Today a lot of students with intellectual disabilities in Sweden are struggling to join the labor force and face multiple barriers when trying to gain employment. Therefore, the purpose of this thesis is to explore the facilitators and barriers concerning students with intellectual disabilities in their transitions from high school to employment through a systematic mapping of parts of the research field. LÄS MER
5. Garden-based learning in teacher education in Germany - A mixed-method study of teacher students´ and teacher educators´ views on garden-based education
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This study focuses on achieving an in-depth understanding of teacher educators' and teacher students' perspectives on garden-based learning in the teacher education program in several universities in Germany. Theory: The theoretical framework is based on three theories. LÄS MER