Sökning: "service och produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 371 uppsatser innehållade orden service och produkt.

  1. 1. Onboarding New Users for Initial Creation of Photo Book in Mobile Application

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ida Aavik; [2024]
    Nyckelord :Onboarding; User experience; Photo book; Usability; Interaction design; Onboarding; Användarupplevelse; Fotobok; Användbarhet; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Photography holds great significance by capturing memories and sharing stories. Today, the average user has around 2,000 photos on their smartphone, many of which go unnoticed. Once Upon is a mobile application launched in 2017, where users can create photo books to collect their memories in a physical book. LÄS MER

  2. 2. Comparative Study of the Role of Digital Technologies in Implementing Circular Economy Practices in Product-Service Systems (PSS) : An Analysis Across Varying Organizational Scales

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Ajay Surya Gnaneswaran; [2024]
    Nyckelord :Product Service Systems; PSS; Circular Economy; CE; Digital Technology; DT; Industry 4.0; Circular Strategies; Barriers and Opportunities; Qualitative; Product-tjänste system; PSS; Digitala Teknologier; DT; Cirkulär Ekonomi; CE; Cirkulära Strategier; Industri 4.0; Utmaningar och Möjligheter; Kvalitativ.;

    Sammanfattning : This thesis investigates the integration of digital technologies (DT) within Product-Service Systems (PSS) and their role in promoting Circular Economy (CE) practices. Despite increasing recognition of digitalization in industries with PSS offerings, research on DT as a catalyst for CE, especially across organizations of various sizes, remains limited. LÄS MER

  3. 3. Design av sekretessmeddelanden : Hur sekretessmeddelanden kan designas för att främja användares förståelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Marko Cavric; Hampus Isebring; [2024]
    Nyckelord :Privacy notice; understanding; integrity; overview; icons; colors; interactivity; Sekretessmeddelanden; förståelse; integritet; överblick; ikoner; färg; interaktivitet;

    Sammanfattning : Den snabba tillväxten av uppkopplade enheter som samlar in och delar data leder till att användare kommer behöva läsa och godkänna alltmer sekretessmeddelanden för att kunna använda enheter och tjänster. Sekretessmeddelanden är de avtal som definierar villkoren för användning av en produkt eller tjänst och är avsedda att informera användare om insamlingen och användningen av deras data och personuppgifter innan valet att acceptera eller neka fattas. LÄS MER

  4. 4. Evaluating sensor accuracy and repeatability in gasketed plate heat exchangers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Nils Engman; [2023]
    Nyckelord :Sensors; IoT; Heat Exchangers; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Alfa Laval has connected sensors to their gasketed plate heat exchangers (gphe) to extend their customer service offering. To develop this service further the flow through the GPHE is needed. In this thesis, the objective was to evaluate an inexpensive flow switch and two sensor kits that measure pressure and temperature. LÄS MER

  5. 5. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER