Sökning: "service quality delivery"

Visar resultat 11 - 15 av 203 uppsatser innehållade orden service quality delivery.

  1. 11. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Nyckelord :Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Sammanfattning : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. LÄS MER

  2. 12. Mötesbokare inom den svenska fastighetsmäklarbranschen : En mötesbokares påverkan på mäklarens arbetsuppgifter

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Adrian Vodovozov; Malcolm Nordström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en konstant växande bostadsmarknad så har konkurrensen bland mäklarföretag blivit allt tuffare. Detta har lett till att allt större krav har satts på att serviceleveransen håller en hög kvalité. LÄS MER

  3. 13. Last Mile Delivery - Examination of Customer Satisfaction regarding Parcel Lockers

    Master-uppsats,

    Författare :Valerie Brunner; Wanda Majcher; [2022]
    Nyckelord :Parcel Lockers; Customer Satisfaction; Last Mile Delivery; Satisfaction Model; Last Mile Delivery Place; Self-Collection Service;

    Sammanfattning : Background: The strong growth of e-commerce and the connected last mile delivery problems as well as the increasing customer demands have driven forward delivery innovations in the past years. One of them, parcel locker networks, were developed and have been growing for several years. LÄS MER

  4. 14. Drönarleveranser i Sverige, framtidens lösning på den växande e-handeln? : En kvalitativ studie om konsumenternas krav på och inställning till drönarleveranser i Sverige samt hur distributionsföretag belyser detta

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jimmy Jeryos; Charbel Mourad; [2022]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; autonomous package deliveries; delivery drones; customized deliveries; customer satisfaction; Last mile; e-handel; autonoma paketleveranser; leveransdrönare; skräddarsydda leveranser; kundnöjdhet.;

    Sammanfattning : Framväxten av e-handel har ställt höga krav på last mile-leverans, där leverans av paket till konsumenter har blivit allt viktigare och en väsentlig del av kundens köpupplevelse. I takt med att kraven på e-handel och frakt ökar, så ökar också konsumenternas krav på servicekvalitet och leveranstid. LÄS MER

  5. 15. Perception Of The Usefulness Of The Balanced Scorecard In Operational Performance Management During The Covid-19 Pandemic : – A Case Study Of Warehouse Operation.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jyotsana Lata; Ann Sarah George; Chioma Ngeleh; [2022]
    Nyckelord :Operational Performance Management; Balanced Scorecard; Warehouse Performance Management; Covid-19 Pandemic; Disruption.;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: This study aims to explore the usefulness of the Balanced Scorecard in an organization considering the disruptions caused by the Covid-19 pandemic in a warehouse. Furthermore, the Operational Performance Management of Atea Logistics AB (an IT infrastructure service provider warehouse) during the Covid-19 pandemic is presented with regards to the quality and delivery objectives form the customer perspective of the balanced scorecard along with how it helped Atea prepare for future disruptions. LÄS MER