Sökning: "service quality delivery"

Visar resultat 21 - 25 av 203 uppsatser innehållade orden service quality delivery.

  1. 21. Requirements & Enabled Improvements Related to the Implementation of Advanced Preventive Maintenance Methods

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Edvard Carlsson; Simon Palmhager; [2021]
    Nyckelord :Predictive Maintenance; Internet of Things; Service Delivery; Preventive Maintenance; Cycle-based Maintenance; Condition-based Maintenance; Predictive Modelling; IoT-Centric Business Model; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Currently well established technology-based manufacturing companies with a service business provides their markets with innovative and reliable products. Despite this, these companies often find their service delivery process to be inefficient, due to its time-based nature. LÄS MER

  2. 22. Discovering Consumer Complaint Behavior in Online Food Delivery

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ziyuan Liang; Szu Yuan Wang; [2021]
    Nyckelord :Complaints; consumer behavior; online food delivery; dissatisfaction.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Online food delivery is becoming increasingly popular and has attracted more and more attention of scholars. However, the study on online food delivery faces a gap of consumer complaints. Those complaints can help service providers improve their service and business. LÄS MER

  3. 23. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Backman; [2021]
    Nyckelord :Service quality; bank services; B2B-customers; SERVQUAL; SSTQUAL; Digitalization; Tjänstekvalitet; banktjänster; företagskunder; SERVQUAL; SSTQUAL; digitalisering;

    Sammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER

  4. 24. Kompetensanalys : En fallstudie för kompetens kopplat till konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Robert Persson; Albin Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Knowledge Management; kompetens; kunskap; konkurrens; personalomsättning; konkurrensfaktorer; svarvning;

    Sammanfattning : Rapporten undersöker hur ett företag kan bibehålla kompetens kopplat mot konkurrensfaktorer vid personalomsättning. Dessutom behandlar rapporten vilka kompetenser som kan behövas för framtidens marknad för svarvningsindustrin. Rapporten utgår från för företaget fyra inflytelserika personer som besitter kritisk kompetens. LÄS MER

  5. 25. Sjuksköterskans erfarenheter av prehospital förlossning inom ambulanssjukvården : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Jessica Idh; Marcus Tengblad; [2021]
    Nyckelord :prehospital delivery; nurse; ambulance nurse; experience; knowledge; security; nursing; prehospital förlossning; sjuksköterska; ambulanssjuksköterska; erfarenhet; kunskap; trygghet; upplevelse; omvårdnad;

    Sammanfattning : Antalet prehospitala förlossningar är lågt men ökar till följd av centralisering och att den födande kvinnan i längre utsträckning kvarstannar hemma. Ambulanssjuksköterskan ska enligt Hälso- och sjukvårdslagen utföra vård som är av god kvalitet och överensstämmer med vetenskap och beprövad erfarenhet, oberoende av om situationen är vanligt eller ovanligt förekommande. LÄS MER