Sökning: "själv- och kamratbedömning"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden själv- och kamratbedömning.

  1. 1. “Jag antar att det handlar om att guida som en coach, leda som en ordförande och vara experten när det behövs”: En studie om handledning av låtskrivningsprocesser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Terese Fredenvall; Aliette Tardy; [2021]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Coachning; Handledning; Musikskapande; Låtskrivning; Musikutbildning; Educational Science; Music Education; Guidance; Music creation; Songwriting; Science General; Performing Arts;

    Sammanfattning : When reading course plans for music classes or looking into the available music courses in the Swedish school systems’ pre higher and higher educations (gymnasium, folkhögskola and post gymnasium), the increased interest in creating music is shining through. Using Bennett’s (2012b) argument “if songwriting can’t be taught, it can certainly be learned” (Bennett, 2012b, s. LÄS MER

  2. 2. Skapande av berättande text med stöd av formativ bedömning och begreppskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Erika Sundström; [2021]
    Nyckelord :Begreppskunskap; berättande text; formativ bedömning; själv- och kamratbedömning;

    Sammanfattning : Det är språkutvecklande att tänka högt, alltså finns det en förbindelse mellan språket och tanken. Studien har utgångspunkter genom kvalitativa intervjuer, lektioner, formativ bedömning, samt själv- och kamratbedömning. Studiens är baserad på den sociokulturella teorin och konstruktivismen. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning inom ämnet kemi : En intervjustudie med gymnasieelever i årskurs 1 och 3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Nasimeh Mansouri; [2020]
    Nyckelord :Formativ bedömning; fem nyckelstrategier i formativ bedömning; elevernas upplevelser; kemiundervisning; kemiämnet.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att belysa formativ bedömning och dess strategier ur elevernas synvinkel och ta reda på i vilken utsträckning eleverna upplever att formativ bedömning kan vara stödjande i deras lärande. Utifrån detta syfte har ett problemområde formulerats och avgränsats i följande frågor:1. LÄS MER

  4. 4. Bedömning för Lärande i praktiken. En forskningsöversikt om själv- och kamratbedömning.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofia Jonassson; Patricia Tingmyr; Linnea Ulvenstål; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bedömning för Lärande är ett arbetssätt som kan motivera elevers delaktighet i sin egenlärandeprocess. Inom Bedömning för Lärande anses de studentledda bedömningsmetodernasjälv- och kamratbedömning belysa det egna lärandet och i samfund med andra utvecklaskunskaper. LÄS MER

  5. 5. Formativ bedömning i fysikundervisning på gymnasiet - ett sätt att främja lärandet i fysik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Elisavet Andersson Georgiadou; [2017]
    Nyckelord :formativ bedömning; fysikundervisningfeedback; kombinerade formativa arbetssätt;

    Sammanfattning : Genomförda undersökningar av olika forskare och inom olika undervisningsområden visar att formativ bedömning förbättrar elevers inlärning och förståelse. Den svenska läroplanen från 2011 (Skolverket 2011a) ger tydliga rekommendationer om att formativ bedömning ska inkluderas i undervisningen. LÄS MER