Sökning: "smart-board"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet smart-board.

  1. 11. SMART board i undervisningen. Lärares arbete, elevers möjligheter...?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Maria Andreasson; [2011-05-05]
    Nyckelord :specialpedagogik; SMART board;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMART Board användas som ett pedagogiskt redskap i undervisningen inom årskurs 1 till 5. Detta med utgångspunkt i ett specialpedagogiskt perspektiv, där SMART Board sätts i relation till möjligheten att vara ett verktyg, samt del av ett förebyggande arbete, som eventuellt kan underlätta inlärning och/eller skolgång för elever som kan möta olika svårigheter i skolmiljön. LÄS MER

  2. 12. Interaktiva skrivtavlor : Hur kan de användas inom gymnasiematematiken?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cecilia Bergh; [2010]
    Nyckelord :Interaktiv skrivtavla; smart board; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att ta reda på hur lärare och elever ställer sig till användandet av de interaktiva skrivtavlorna inom matematiken. Studien bygger på flera olika metoder då detta är en fallstudie. I undersökningen framkom det att elever och lärare är positivt inställda till de interaktiva skrivtavlorna. LÄS MER

  3. 13. "I datorn brukar man inte bli så trött i handen" En studie om elevers och lärares erfarenheter samt inställning till IKT i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Madelene Eng; Linda Nertlinge Asp; [2010]
    Nyckelord :Dator; IKT; IKT i skolan; Smart - board;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att få ökad vetskap om vad elever och lärare har för erfarenheter och inställningar till informations- och kommunikationsteknik, IKT, i skolan samt hur elever upplever att de lär genom IKT. För att uppnå syftet har vi utgått från följande problemställningar: Vad har elever och lärare för erfarenheter av Smart – board och dator i skolan? Vad har elever och lärare för inställning till Smart – board och dator i skolan? Hur upplever elever att de lär genom Smart – board och dator?Vi har utfört en kvalitativ undersökning på en skola i skolår 4. LÄS MER