Sökning: "sociala medier handels"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden sociala medier handels.

  1. 1. Social e-shopping : motivation och värde vid interaktion online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Ek; Josefine Viding; [2017]
    Nyckelord :social e-shopping; e-commerce; social media; motivational factors; values; social e-shopping; sociala medier; e-handel; motivationsfaktorer; värde;

    Sammanfattning : Social media and e-commerce has become a part of every day life for many people.Recommendations and opinions about different products play a big part in the buying process. This is something that is hard to satisfy in e-commerce, therefore conversations and discussions about buying in social media have become more common. LÄS MER

  2. 2. SCRM genom Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Olivia Holén; Caroline Strömberg; [2014]
    Nyckelord :CRM; sociala medier; social CRM; word of mouth; Facebook; Customer relationship management; social media; social customer relationship management; word of mouth; Facebook; ICA Sverige; ICA Sverige;

    Sammanfattning : Idag är det nödvändigt för alla företag att fokusera på att skapa långvariga kundrelationer.Customer relationship management (CRM) gör det möjligt för företag att spåra kundersinteraktioner med företag. LÄS MER

  3. 3. Ungdomars attityder till tobak

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Amanda Friberg; Emelie Andersson; [2014]
    Nyckelord :exponering; tobak; Cognitive dissonance; exposure; attitude; tobacco; Kognitiv dissonans; attityd;

    Sammanfattning : Denna undersöker hur ungdomars attityder till tobak påverkas av olika typer av exponering. Det finns idag specifika begränsningar och restriktioner för hur marknadsföring av tobak får se ut i Sverige men trots det exponeras vi dagligen på sociala medier, i affärer och liknande, ofta utan vidare medvetenhet. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring i sociala medier : Djupintervjuer med användare av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Shaya Raoufi; Rebecca Roth; [2014]
    Nyckelord :Konsumentinteraktion; -relation; -behov; -motiv; -värdering; -beteende; användare; konsumenter; utskick; Consumer interaction; -relationship; -needs; -motives; -valuation; -behavior; -social media platforms; -users; -consumers; -posts; social media plattformar;

    Sammanfattning : I dagens överfyllda media flöde anser vi att det är svårt för organisationer att nå ut och behållakonsument relationer på grund av den stora konkurrensen. Många strategier bygger idag på attbygga unika konsumentrelationer eftersom detta är svårt för konkurrenter att efterlikna. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier inom sportindustrin

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Joakim Hagberg; Martin Leinar; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; relationsmarknadsföring; åskådarsport; social media; marketing; sports marketing; sport organizations; relationship marketing; spectator sports; participation sports; marknadsföring; sportmarknadsföring; idrottsorganisationer; deltagarsport;

    Sammanfattning : Sport räknas idag som ett gränsöverskridande fenomen som intresserar människor världen över, såväl utövare som åskådare. På senare år har den tekniska utvecklingen bidragit till en förändring i hur sport konsumeras, avståndet mellan utövarna och åskådarna har minskat i takt med en ökad kommersialisering. LÄS MER