Sökning: "teater digitalisering"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden teater digitalisering.

  1. 1. ”Vi fick göra en PowerPoint istället” : Gymnasieelevers berättelser om distansundervisning i teater under Coronapandemin 2020/2021

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Charlotte Flensburg; [2022]
    Nyckelord :Teaterdidaktik; Digital gestaltning; Distansundervisning; Estetiska programmet; Teaterundervisning; Coronapandemin; Digitalisering i skolan;

    Sammanfattning : During the Corona Pandemic 2020/2021, upper secondary education in Sweden is periodically conducted at a distance. This narrative study aims to create knowledge about how this affects the teaching of the aesthetic program’s theater education from a student perspective; through the students' stories from distance education, we can get information about how the students experience effects on drive, interaction and learning in Theater. LÄS MER

  2. 2. Det nya P3 : En kvalitativ intervjustudie om Sveriges radio P3's omstrukturering och deras syn på publiken

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Carolina Bengtsson; Matilda Paby; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Public service har en uppgift gentemot medborgarna att folkbilda och finnas tillgängliga för alla. Sveriges radio P3 har tidigare klassats som den ”unga kanalen” och har haft en tablå med olika programtitlar utspridda över dagen. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Linus Steinholtz; [2019]
    Nyckelord :Konceptutveckling; UX-Design; Teknisk Design; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER

  4. 4. "Klickokratin" och de vita fläckarna : En kvalitativ intervjustudie om journalistikens demokratiska roll och framtid

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Christelle Stenvinkel; Ängelina Ahlén; [2019]
    Nyckelord :Journalism; democracy; political communication; digitalization; social media; media reporting; Journalistik; demokrati; politisk kommunikation; digitalisering; sociala medier; medierapportering;

    Sammanfattning : Journalism is a part of the foundation of a democracy and is responsible for giving a wide view of the society, examining the authorities and making sure to give a nuanced picture of reality. With the rapid flow of information given to us by the digital media, journalism has gained tremendous competition from third parties and private individuals. LÄS MER

  5. 5. Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Zara Selander; Isabella Westberg; [2014-02-13]
    Nyckelord :kulturtant; klassisk musik; konsert; opera; teater; relationsmarknadsföring; publik; marknadsföring; scenkonstverksamheter; Göteborg; publikarbete; PR; public relations; kultur; scenkonst; relationsskapande kommunikation; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Orla Vigsö Antal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix) Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka. LÄS MER