Sökning: "trender inom marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden trender inom marknadsföring.
21. Fashion fades, style is eternal : En studie om fast fashion, trender & konsumentpåverkan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte & forskningsfråga: Syftet med denna uppsats är att skapa en djupare förståelse för utvecklingen av dagens modemarknad och fenomenet “fast fashion” genom att analysera och undersöka trenders uppkomst, hur trender anammas av konsumenter samt konsumenters inverkan på modebranschen. Uppsatsens forskningsfråga formulerades med uppsatsens syfte i åtanke och frågan blev följande: Vad är karaktäristiskt för dagens modemarknad och vilken betydelse har konceptet “fast fashion” för marknadens utveckling? Metod: Vår uppsats är baserad på en kvalitativ forskningsmetod då vi önskade att få en djupare förståelse kring det valda forskningsämnet. LÄS MER
22. Trender : Som ett verktyg i konkurrensen
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Uppsatsen ämnar att analysera och utreda: - sambandet mellan trender och erbjudande i resebranschen. - hur trender kan fungera som differentieringsfaktor. LÄS MER
23. Attityder till hållbarhet : en kvantitativ studie av ett modeföretags kunder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhet har ökat och blivit allt viktigare både för kunder men också för samhället i stort. Därför har också vikten för företag att kommunicera sitt hållbarhetsarbete ökat. LÄS MER
24. En barnlitterär figur från förr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER
25. Urbana Trender : Trendbegrepp och planering i nutida svenskt stadsbyggande
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Under en tidigare analys av dialogen kring och detaljplanen för ett stadsförnyelseprojekt i Göteborg, vilken jag gjorde i samband med mitt kandidatarbete, blev det tydligt för mig att nyckelorden som används har olika betydelse för olika aktörer. Efter att nyckelorden, eller trendbegreppen som jag har valt att kalla dem, beskrivits i översiktsplaner och stadsbyggnadsdebatt finns det fortfarande ett stort tolkningsutrymme, vilket gör att trendbegreppens motsvarigheter i de fysiska planerna kan se mycket olika ut. LÄS MER