Sökning: "trender inom marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden trender inom marknadsföring.

  1. 11. Konsumenter väljer bort hållbart mode : En kvantitativ studie om klyftan mellan konsumenters vilja och handling vid köp av hållbart producerat mode

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Katerina Swensson Doschoris; [2020]
    Nyckelord :CSR; Hållbarhet; Hållbart producerat mode; Klyfta mellan vilja-handling; Utbud; Pris; Tillgänglighet; Trender;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Konsumenter väljer bort hållbart mode Författare: Katerina Swensson Doschoris Handledare: Kaisa Lund Examinator: Richard Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, kandidatarbete. LÄS MER

  2. 12. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nima Kadivar; Lina Eek Branzell; [2018]
    Nyckelord :Social media influencer SMI ; Word of mouth WOM ; Instagram; Marketing; Social media; Social media influencer SMI ; Mun till mun WOM ; Instagram; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER

  3. 13. Business Models of Successful Start-up Companies : A comparative study of start-ups’ business models and how these are adapted to trends and competition in the industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Sofia Torssell; Kristina Bondemark; [2018]
    Nyckelord :business models; start-ups; startup; comparative study; Business Model Canvas; affärsmodeller; start-ups; startup; jämförande studie; Business Model Canvas;

    Sammanfattning : Since the majority of emerging start-ups are not able to survive on the market, this study investigates business models in four start-up companies from two different industries in order to better understand how their business models relates to their success. This study is commissioned by a start-up who are about to begin their business in Stockholm. LÄS MER

  4. 14. Gröna Etiketter - Ett fruktlöst budskap?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Furulind; Elin Jansson; [2017]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; hållbar marknadsföring; hållbara plagg; hållbara material; gröna etiketter; grön märkning.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med arbetet är att utifrån ett konsumentperspektiv skildra hur detaljhandlare inom den svenska modebranschen kan använda hållbar marknadsföring för att uppmuntra kunder att välja hållbara plagg i sin konsumtion. Huvuduppgiften är att kritiskt granska den bevisat ineffektiva gröna märkningen av modeplagg som ska indikera ett bättre miljöval, för att sedan undersöka hur skepticismen kan motverkas. LÄS MER

  5. 15. Kvantitet framför kvalitet : En kvalitativ studie om ekologiska kläder inom fast fashion industrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ankica Basic; Angelica Batur; Berina Numanspahic; [2017]
    Nyckelord :Fast fashion; trends; fashion; organic clothes; Fast fashion; trender; mode; ekologiska kläder;

    Sammanfattning : Forskningsfrågan har utformats med studiens syfte i åtanke och lyder: • I vilken utsträckning har ekologiska kläder anammats av den snabbföränderliga modemarknaden? Studien syftar till att få en djupare förståelse för hur ekologiska kläder utvecklats i takt med den snabbföränderliga modemarknaden inom fast fashion industrin. Vi vill även med denna uppsats lyfta fram vad som karakteriserar ekologiska kläder samt hur dessa betraktas ur ett trendperspektiv. LÄS MER