Sökning: "trovärdighet sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden trovärdighet sociala medier.

  1. 1. REKOMMENDERAT AV EN VÄN En kvalitativ intervjustudie om hur konsumenter uppfattar influencers i digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Karlsson; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt 2017Handledare: Mathias FärdighKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 47 sidor exkl. referenser och bilagorAntal ord: 18 421 ord exkl. LÄS MER

  2. 2. Mellan himmel och jord En kvalitativ studie om medlemmars syn på Svenska kyrkan Eva Klang Staxäng Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie och kommunikation MK1500 Nivå: Grundnivå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Eva Klang Staxäng; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: Medie- och kommunikation MK1500Nivå: GrundnivåTermin/år Vårterminen 2017Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 44Antal ord: 15 952Nyckelord: Svenska kyrkan, medlem, sekularisering, symbolvärde, kommunikation, församlingsblad, socialt kapital, Dutiful Citizen, Actualizing CitizenSyfte: Syftet med studien är att undersöka medlemmars syn på samfundet Svenska kyrkan.Teori: Robert D. LÄS MER

  3. 3. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Lidin; Emma Mattisson; [2017]
    Nyckelord :Offentlig diplomati; varumärkesarbete; autokommunikation; mjuk makt; varumärkesambassadörer; inhemska dimensionen; diskursanalys; svenska Utrikesdepartementet new public diplomacy; nation branding; soft power; auto-communication; brand ambassadorship; domestic dimension; discourse analysis; Swedish Ministry of Foreign Affairs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER

  4. 4. Grafiska Designens verkan på högskolestudenter gällande tilliten till nyhets webbplatser : Denna rapport handlar om hur den grafiska designen på en nyhets webbplats påverkar Högskolestudenters tillit till webbplatsen, och hur det påverkar trovärdigheten på artiklar som återfinns på webbplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sardar Batofi; [2017]
    Nyckelord :graphic design; trust; credibility; website; news site; news; college students; article; survey; interviews; grafisk design; tillit; trovärdighet; webbplats; nyhets webbplats; nyheter; artikel; högskolestudent; enkätundersökning; intervjuer;

    Sammanfattning : Denna undersökning handlar om hur den grafiska designen på en nyhets webbplats påverkar högskolestudenters tillit till webbplatsen och påverkar artiklarnas trovärdighet från studentens perspektiv. Undersökningen utfördes utifrån en triangulär forskningsmetod. LÄS MER

  5. 5. YouTube bakom kulisserna : En studie i hur YouTube och influencer marketing används av företag i marknadsföringssyfte

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Hofferek; Carolin Svenberg; [2017]
    Nyckelord :YouTube; social media; social media marketing; YouTubers; influencer marketing; multi-channel networks; YouTube; sociala medier; social media marketing; YouTubers; influencer marketing; multi-channel networks;

    Sammanfattning : Sociala medier blir en allt större del av våra liv, något som lett till att en ny marknad där plattformarna blir allt mer kommersialiserade. Det har gett upphov till nya marknadsföringsmetoder och i och med det har också nya aktörsgrupper vuxit fram. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet trovärdighet sociala medier.

Din email-adress: