Sökning: "trovärdighet sociala medier"
Visar resultat 11 - 15 av 139 uppsatser innehållade orden trovärdighet sociala medier.
11. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER
12. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER
13. Bedömning av trovärdigheten hos brottsoffer med Downs syndrom
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Downs syndrom (DS) är den vanligaste orsaken till intellektuell funktionsnedsättning i Sverige. Barn och unga med intellektuella funktionsnedsättningar löper 2–3 gånger högre risk att utsättas för brott, samtidigt kan dessa personer uppfattas som mindre trovärdiga av rättsväsendet. LÄS MER
14. REKLAMENS UPPLEVDA TROVÄRDIGHET - En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på det sociala mediet Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att studera huruvida unga svenska tjejer mellan åldrarna 20-25 år uppfattar trovärdigheten av reklam på sociala medieplattformen Instagram. Värderas reklamens trovärdighet olika beroende på vilken sorts reklam det är samt hur den förmedlas? Teori: Electronic word-of-mouth, receptionsforskning Metod: Kvalitativ studie Material: Individuella semistrukturerade intervjuer Resultat: Studiens centrala resultat är att reklamens upplevda trovärdighet påverkas av en mängd olika faktorer såsom den upplevda genuiniteten i reklamen, influencers relation till produkten, hur personlig reklamen uppfattas, den uppfattade kommersialiteten i influencers reklam samt hur influencern uttrycker sig i förhållande till produkten som marknadsförs. LÄS MER
15. Har du digital integritet? : En kvalitativ studie om hur Persuasive Technology påverkar upplevelsen av trygghet, trovärdighet och digital integritet på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Övergången till det digitala samhället har väckt frågor kring digital integritet och säkerhet. Flera studier visar på användares oro över insamling av personlig data. LÄS MER