Sökning: "utbildningssektorn"
Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade ordet utbildningssektorn.
6. Chatbot i högre utbildning : : En tvärsnittsstudie för att undersöka studenters inställningtill att använda chatbottar i utbildningssyfte
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Chatbot is a digital tool that, via AI technology, makescommunication between humans and technology possible.Chatbots are commonly used as, for example, digitalcustomer service assistance, but have recently also madeinroads into the education sector. LÄS MER
7. LÄRARES SYN PÅ ANVÄNDNING AV CHATBOTS FÖR UTBILDNING INOM DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är en simuleringen av mänsklig intelligens genom programmering att tänka och lära likt människor. Chatbots är en applikation inom artificiell intelligens. Chatbots är datorprogram utformade för att simulera samtal mellan två mänskliga användare. LÄS MER
8. Digitaliseringens Påverkan På Budgetprocessen : En kvalitativ undersökning inom utbildningssektorn
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
9. Text Classification using the Teacher- Student Chatroom Corpus
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Advancements in Artificial Intelligence, especially in the field of natural language processing have opened new possibilities for educational chatbots. One of these is a chatbot that can simulate a conversation between the teacher and the student for continuous learner support. LÄS MER
10. Framtiden för lärande: En undersökning av ChatGPTs effekter på studenters inlärning och kritiska tänkande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna uppsats syftar till att skapa förståelse för hur ChatGPT kan användas inom utbildningssektorn för att främja inlärning och kritiskt tänkande bland universitetsstudenter. Studien är baserad på akademisk litteratur som rör inlärning, AI inom utbildning samt kritiskt tänkande. LÄS MER