Sökning: "varumärkesprofilering"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet varumärkesprofilering.

  1. 1. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  2. 2. Digital profilering av lyxvarumärken inom retail : Uppbyggnad av en exklusiv kundupplevelse i en digital kontext

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Håkansson; Karin Victorin; [2021]
    Nyckelord :företagsekonomi; strategi; marknadsföring; varumärkesprofilering; lyxvarumärken; retail; digital;

    Sammanfattning : Title: Digital profiling of luxury brands within retail Digital sales in retail have increased significantly over the past decade and the trend has accelerated as a result of the current Covid-19 pandemic. Motives for luxury consumption are often described as the symbolic desire to achieve a certain status, success and identification. LÄS MER

  3. 3. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Annie Alström; Lina Flysjö; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER

  4. 4. Geografisk identitet, är det relevant för IT-företag? : En kvalitativ studie om användningen av City of origin för varumärkesprofilering.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Evelina Menchini; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Malmö Stadsteaters förnyelseprocess : en undersökning om vad som värderas i den moderna teatern utifrån Pierre Bourdieus teorier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sofia Sellert Pehrsson; Ellen Strömbeck; [2019]
    Nyckelord :Pierre Bourdieu; Malmö Stadsteater; Modernisering; Mångfald; Personifiering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen Malmö Stadsteaters förnyelseprocess: en undersökning om vad som värderas i den moderna teatern utifrån Bourdieus teorier är författad av Sofia Sellert Pehrsson och Ellen Strömbeck i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsen undersöker vad som värderas i den moderna teatern med utgångspunkt i Bourdieus teorier. LÄS MER