Sökning: "volvo cars strategi"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden volvo cars strategi.

  1. 6. Strategies for Increased Supply Chain Flexibility: How to Meet Uncertainty in Demand From a Supply Chain Perspective

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Stefanie Selmosson; Lina Hagström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : An increase in the uncertainty of customer demand has led to that industries and firms are realizing the need of being responsive, and are therefore incorporating flexibility as a core strategy. ABB Robotics is also realizing the need of flexibility and therefore, strategies should be developed in order to be able to meet the volatile demand. LÄS MER

  2. 7. Förändra en organisationskultur - Kulturförändringens hot och möjligheter i fallet Volvo Cars Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Emelie Schelin; [2013-11-14]
    Nyckelord :hot; strategi; chefsperspektiv; kulturförändring; möjligheter;

    Sammanfattning : Syftet med rapporten är att utvärdera vilka hot och möjligheter som uppstår i anslutning till implementeringen av kulturförändringen och hur kan en förförståelse av dessa hot och möjligheter omsättas i en effektivare implementeringsstrategi. Tidigare forskning/Teori: I denna rapport används Edgar Scheins organisationskulturs teori används som analysverktyg för att skapa en förståelse för organisationskultur. LÄS MER

  3. 8. Att måla läppstift på grisen: En fallstudie om den interna interaktionen mellan Inköp och Miljö i arbetet mot hållbar utveckling

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martina Andersson; Maria Törmä; [2006]
    Nyckelord :Sourcing; CSR; Internal network; Interaction; Organizational Sustainable development;

    Sammanfattning : During the last years, the importance of sourcing in firms has increased. Globalization, fierce competition and an increased level of outsourcing are common explanations to why firms have highlighted the potential to realize savings and the value creation that the Purchasing department can generate. LÄS MER