Sökning: "ytnivå"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet ytnivå.

  1. 1. Prevalence of white spot lesions in maxilla and mandible in orthodontic patients with fixed appliance treated with a high fluoride varnish or a placebo varnish : -A randomized controlled trial on adolescents

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Lisa Wallman; Christoffer Sörebö; [2022]
    Nyckelord :Fixed orthodontic appliances; Fluoride Varnish; Mandible; Maxilla; White Spot Lesions;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to investigate if there is a beneficial effect on the prevalence of white spot lesions (WSL) in the mandibular and maxillary teeth when the teeth in the maxilla are treated with fluoride varnish compared to a placebo group. The null hypothesis was that there is no difference between the test and placebo group in development of WSL. LÄS MER

  2. 2. A Label-based Conditional Mutual Information Estimator using Contrastive Loss Functions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ziwei Ye; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the field of machine learning, representation learning is a collection of techniques that transform raw data into a technology that can be effectively developed by machine learning. In recent years, deep neural network-based representation learning technology has been widely used in image learning, recognition, classification and other fields, and one of the representative ones is the mutual information estimator/encoder. LÄS MER

  3. 3. Läsning på olika nivåer : Läsguidesfrågornas påverkan på elevers läsförståelse och lässtrategier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språk

    Författare :Jenny Andersson; [2018]
    Nyckelord :Läsning; läsförståelse; lässtrategier; digitala läromedel; läsguidesfrågor; situerad praktik; metakognitiv medvetenhet; inferenser; ytnivå; textbas; situationsmodell;

    Sammanfattning : Ett vanligt sätt att arbeta med läsförståelse i skolan är att låta elever läsa en lärobokstext och svara på frågor om texten. I denna uppsats undersöker jag hur sådana läsguidesfrågor som ska fungera som stöd för läsförståelsen kan påverka elevernas läsförståelse och lässtrategier. LÄS MER