Sökning: "Årskurs 3 - 9"
Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser innehållade orden Årskurs 3 - 9.
1. Skolidrott - deltagande och ombyte : En kvantitativ studie om elever i årskurs 9 utifrån ett sociokulturellt perspektiv
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Introduktion Idrottsundervisningen i skolan är en viktig komponent i elevernas utbildning och välbefinnande. För en del elever är idrottsundervisningen den enda tillgången till regelbunden fysisk aktivitet, ämnet har således en avgörande betydelse för många elevers välmående och hälsa. LÄS MER
2. Lärares syn på utomhusundervisning i närliggande grönområden : En kvalitativ intervjustudie om lågstadielärares syn på utomhusundervisning i biologiämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : This study aims to showcase how primary school teachers for ages 7-9, view qualities of outdoor areas and how they perceive obstacles and opportunities with teaching the subject of Biology outdoors. The aim is also to contribute with knowledge of how elementary schools can make outdoor education more accessible. LÄS MER
3. Investigating the Potential of Circular Economy in Stockholm’s Craft Classes : A Case Study Comparing Secondary Wood to Virgin Wood Using LCA and LCC
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis evaluates the environmental, economic, and social impacts of implementing secondary wood from recycling centers into wood crafts in Stockholm schools. The thesis is conducted in a case study setting as a part of the "Climate Neutral Stockholm 2030" sub-project 3. LÄS MER
4. Ökar låsbara duschbås tryggheten för elever? : En kvantitativ enkätstudie om skolans omklädningsrum för elever i åk 9
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och hypoteser Syftet med denna studie var att undersöka eventuella skillnader i elevers upplevda trygghet i skolor med låsbara duschbås i jämförelse med skolor utan låsbara duschbås i omklädningsrummet. Studien syftade även till att undersöka ifall låsbara duschbås leder till att elever duschar i högre utsträckning i jämförelse med elever utan låsbara duschbås. LÄS MER
5. Mycket fysisk hälsa, lite psykisk hälsa och ännu mindre social hälsa : En kvalitativ studie om undervisning i hälsa inom ämnet idrott och hälsa
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie undersöker undervisning i hälsa inom ämnet idrott och hälsa på högstadienivå, vilket angår flera perspektiv på undervisning i hälsa. Detta inkluderar (1) undervisning i hälsa utifrån Lgr 22 och aspekterna fysisk- psykisk- och social hälsa, varav även (2) idrottslärares kunskaper för att realisera undervisning i hälsa berörs. LÄS MER