Sökning: "ANNIkA SVENSSON"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden ANNIkA SVENSSON.
11. Vem styr vad? : En undersökning av miljöjournalisterna Annika Digréus och Calle Elfströms kontakter med sina källor
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Climate change is one of the the world's biggest challenges. How media report about it has a big affect on how people interpret it and if government take action. Sources has a big importance for all journalism that is produced. LÄS MER
12. Bidrar tydliga mål till ett ökat lärande? : En studie om hur elever uppfattar målbeskrivningar
M1-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
13. "Att läsa för livet liksom"
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstraktTitel: ”Att läsa för livet liksom” - En kvalitativ studie kring lärares erfarenheter och uppfattningar om läsutveckling, lässvårigheter och critical literacyFörfattare: Annika Dahlberg och Hanna PeterssonTyp av uppsats: Examensuppsats, avancerad nivå, 15 hpHandledare: Anna-Karin Svensson, Examinator: Birgitta LansheimProgram: Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp.Datum: 2016-05-24Förväntat kunskapsbidrag: Vår studie bidrar med tio lärares erfarenheter och uppfattningar kring läsundervisning, lässvårigheter och critical literacy. LÄS MER
14. Upplevelser av att använda mobila applikationer för egenvård vid långvarig sjukdom : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Behovet av sjukvård ökar internationellt och allt fler av de vårdsökande är personer med långvarig sjukdom. Detta ökar kravet på vården och vårdpersonalen men även på de vårdsökande personerna. LÄS MER
15. En studie om - Fem rektorers och fem specialpedagogers definitioner och beskrivningar av begreppet särskilt stöd
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka och jämföra vilken innebörd fem rektorer och fem specialpedagoger lägger i begreppet "särskilt stöd”, samt redogöra för hur de beskriver att utformningen av det särskilda stödet ser ut. Teori: Utgångspunkten är forskning inom specialpedagogik. LÄS MER