Sökning: "ANNIkA SVENSSON"
Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden ANNIkA SVENSSON.
21. Från förorten till K-märkt : Tillhörighet och identitet i stadens mångsidiga rum
L3-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Genom denna antologi vill vi lyfta fram olika aspekter av hur stadens olika rum interagerar med människor och hur det kombineras med identitet och livsvillkor. Det övergripande syftet är att få fram information om betydelser olika aktörer tillskriver sådant som bostadsområden och nya kommersiella centrum i relation till olika människors livsvillkor och identitet. LÄS MER
22. Föräldrar och pedagogers relationer och samarbete : En kvantitativ enkätstudie i två förskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Det sker många möten mellan föräldrar och pedagoger i dagens förskola. Möten som ger en grund till hur relationer och samarbeten byggs upp. LÄS MER
23. Fetma föder fetma - en enkätstudie om utökade interventioner inom basprogrammet i mödra- och barnhälsovård ger effekt på barnens viktutveckling.
Magister-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap, HVSammanfattning : Bakgrund: Övervikt och fetma är ett ökande problem i Sverige och stora delar av världen, för både vuxna och barn. Övervikt och fetma hos modern innan och under graviditeten ökar risken för övervikt och fetma hos barnet. Risken för fetma hos barn ökar i proportion med föräldrarnas fetma. LÄS MER
24. Skolk på gymnasienivå - varför då? : En studie om skolk, orsak och verkan sett ur ett elevperspektiv.
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Linnéuniversitetet Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap Arbetets art: Examensarbete, 15 hp Lärarprogrammet Titel: Skolk på gymnasienivå – varför då? Författare: Annika Jörbrink-Svensson Handledare: Yvonne Berneke ABSTRAKT Skolverket (2009) har de senaste åren uppmärksammat den stora ogiltiga frånvaron i skolan. Efter att ha arbetat som lärare i snart femton år inom yrkesförberedande program på gymnasieskolan har jag märkt att tendensen av skolk bland eleverna har ökat. LÄS MER
25. Twingly och Twitter på se2009.eu. En fallstudie av det svenska EU-ordförandeskapets användning av sociala medier på ordförandeskapswebben
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Deliberative democracy theory holds that democracy is about active partaking on formal and informal arenas in the public sphere where fairly equal citizens can obtain knowledge, discuss, evaluate and affect the political agenda before decisions are made. In line with the deliberative vision of online deliberation social media such as Facebook, Youtube, Twitter and Twingly offer such formal and informal arenas where people can obtain knowledge and interact with other people, and politicians. LÄS MER