Sökning: "Anna Bergfeldt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Bergfeldt.

  1. 1. Abort - Barnets rätt till liv eller kvinnans rätt till autonomi? : En kvalitativ textanalys om gestaltningsförändringar kring abort i amerikanska opinionsartiklar innan- respektive efter upphävningen av domen Roe v. Wade från 1974.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alma Reinsjö; Anna Bergfeldt; [2023]
    Nyckelord :Abortion; Media; USA; Framing theory; Democracy; Enlightened understanding; Roe v. Wade; Abort; Media; USA; Gestaltningsteori; Demokrati; Upplyst förståelse; Roe v. Wade;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate if there have been any changes regarding the framing of abortion in American opinion-based articles. This since the abortion laws in America has gone through a lot of changes in 2022, in comparison to the previous year 2021. LÄS MER

  2. 2. Biologisk mångfald i svenska lantrashöns av rasen Hedemora

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Breeding and Genetics

    Författare :Anna Bergfeldt; [2010]
    Nyckelord :Mångfald; Hedemora; Lantraser; Höns; Bevarande; Genbanker;

    Sammanfattning : Den domesticerade hönan har följt människan i mer än 8000 år. Den spreds frånAsien via Ryssland till Europa och har funnits i Sverige sedan vikingatiden. Under större delen av denna tid har ingen medveten avel utövats och hönsen har anpassats naturligt till de miljöer de befunnit sig i. LÄS MER

  3. 3. Ansvarsfull produktion : vägen till kundens hjärta?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Tove Floss; Anna Bergfeldt; [2008]
    Nyckelord :responsible production; sustainable production; sustainable development; green marketing; green communication; brand strategy; grön kommunikation; ansvarsfull produktion; hållbar produktion; hållbar utveckling; grön marknadsföring; varumärkesstrategier;

    Sammanfattning : Responsible production is a subject of increasing importance for companies toadopt and communicate to their environment and many companies choose to implementenvironmental – and ethic considerations into their brand strategy. There is, however, adividing line between companies according to what extent they choose to implementresponsible production into their brand strategy and to which extent they choose tocommunicate it to their stakeholders and surroundings. LÄS MER