Sökning: "Anna Sandström"

Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden Anna Sandström.

  1. 11. Kliv in i skolmatematiken men lämna verkligheten hemma : En studie kring kopplingen mellan vardag och skolmatematik hos elever i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Anna Sandström; Mikaela Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Elever; erfarenheter; skolmatematik; undervisning; vardagsanknytning; verklighet;

    Sammanfattning : Följande studie behandlar ämnet vardagsanknuten matematik. Syftet med studien har varit att ta reda på vad som egentligen är vardagsmatematik för eleverna, hur de kan göra kopplingen mellan vardag och matematik samt vilka matematiska kunskaper de har möjlighet att visa i vardagsanknutna och öppna problemuppgifter. LÄS MER

  2. 12. "Jag känner mig ju hel med extra tillagt liksom" : En diskursanalytisk intervjustudie med personer som kan kategoriseras som mixed race i dagens Sverige

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Nina Sofia Abrahamsson; Anna Sandström; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kritiska mixed race-studier är ett forskningsområde som internationellt växer sig allt större, men i en svensk kontext saknas forskning på personer som klassificeras som mixed race. I denna studie har tretton personer intervjuats med syfte att se hur de talade om sitt identitetsskapande i förhållande till sin blandade identitet samt om omgivningens bemötande. LÄS MER

  3. 13. Arbetsplatsförlagt lärande (APL) - handledares uppfattningar av vad elever ska lära sig samt vad och hur kunskapen ska bedömas

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anna Sandström; [2016]
    Nyckelord :assessment; supervision; teaching; vocational training; workplace-based learning; apl; bedömning; handledning; fenomenografi; fenomenologi; lärande;

    Sammanfattning : Inom ramen för gymnasieskolans yrkesprogram förläggs en del av elevens utbildning på en arbetsplats, APL. APL är betydelsefull för yrkesprogrammen eftersom hela utbildningen syftar till att knyta an till kommande yrkesroll och lära sig yrket tillsammans med redan yrkesverksamma. LÄS MER

  4. 14. Facilitating Value in Higher Education : A study of interaction as a tool for value creation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Sandström; Elisabeth Kindmark; [2016]
    Nyckelord :Co-creation of value; interaction; dialogical exchange; feedback; higher education; customer focus;

    Sammanfattning : In Sweden two reforms were implemented in 2011 in order to delegate control to universities and improve the quality of tertiary education. Despite the efforts, Swedish universities are experiencing a quality crisis and the majority of students are receiving less than the recommended nine hours per week of tutor led education. LÄS MER

  5. 15. ”För att få gnistan och glädjen tillbaka” : Lärares arbete med elever som har potential att vara eller som är högpresterande inom matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Mikaela Eriksson; Anna Sandström; [2015]
    Nyckelord :Elever; förmåga; förutsättningar; högpresterande; identifiering; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med följande studie är att undersöka hur lärare arbetar för att utmana elever med potential att vara eller som är högpresterande inom matematik. Enligt skollagen och läroplanen har alla elever rätt till utveckling på sin nivå. LÄS MER