Sökning: "Användbarheten"

Visar resultat 1 - 5 av 744 uppsatser innehållade ordet Användbarheten.

  1. 1. Measuring the Utility of Synthetic Data : An Empirical Evaluation of Population Fidelity Measures as Indicators of Synthetic Data Utility in Classification Tasks

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Alexander Florean; [2024]
    Nyckelord :Synthetic Data; Machine Learning; Population Fidelity Measures; Utility Metrics; Synthetic Data Quality Evaluation; Classification Algorithms; Utility Estimation; Data Privacy; Artificial Intelligence; Experiment Framework; Model Performance Assessment; Syntetisk Data; Maskininlärning; Population Fidelity Mätvärden; Användbarhetsmätvärden; Kvalitetsutvärdering av Syntetisk Data; Klassificeringsalgoritmer; Användbarhetsutvärdering; Dataintegritet; Artificiell Intelligens; AI; Experiment Ramverk; Utvärdering av Modellprestanda;

    Sammanfattning : In the era of data-driven decision-making and innovation, synthetic data serves as a promising tool that bridges the need for vast datasets in machine learning (ML) and the imperative necessity of data privacy. By simulating real-world data while preserving privacy, synthetic data generators have become more prevalent instruments in AI and ML development. LÄS MER

  2. 2. Den mobila musikstudion : En analys av ipadens påverkan på arbetsflöde och kreativitet

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Beatriz Andersen; [2024]
    Nyckelord :Musikproduktion; iPad; iOS; mobil; kreativitet;

    Sammanfattning : Rapporten undersöker hur iPaden och applikationen Logic Pro för iPad påverkar kreativiteten och arbetsflödet inom musikproduktion. Den nya applikationens gränssnitt möjliggör en mer direkt och taktil interaktion som skapar ökad flexibilitet och spontanitet för sina användare. LÄS MER

  3. 3. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER

  4. 4. Revision av hållbarhetsredovisning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniella Eriksson; Malin Adolfsson; [2023-06-28]
    Nyckelord :Revision; Hållbarhetsredovisning; Bestyrkande av hållbarhetsredovisning; Granskningsprocess; CSRD;

    Sammanfattning : Bestyrkande av hållbarhetsredovisningar är ett aktuellt och relativt omoget område inom revisionsbranschen. Tidigare forskning skildrar förekomsten av osäkerhet och otydlighet inom ämnet för hållbarhetsgranskning, vilket föranleder stora variationer i granskningsprocessen. LÄS MER

  5. 5. IMG-elementet och PICTURE-elementet som bildimplementationstekniker inom m-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Ida Wallin; [2023]
    Nyckelord :Responsiv webbdesign; media queries; flexible image; PICTURE-elementet; IMG-elementet; e-handel;

    Sammanfattning : Fler går över till att använda mobila enheter för att besöka webben samtidigt som e-handelsmarknaden växer. Till skillnad mot fysiska butiker så saknar ofta butiker på nätet möjligheten till att ge tillräcklig information om produkterna. LÄS MER