Sökning: "Applied Research"

Visar resultat 1 - 5 av 7673 uppsatser innehållade orden Applied Research.

  1. 1. THE EU-ISRAEL RELATIONSHIP The European Union’s power projection in the Middle East.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Märta Alexandersson; [2024-03-08]
    Nyckelord :The European Union; global power; normative power; market power; Israel;

    Sammanfattning : The thesis aims to study what kind of power the EU seeks to project in its foreign policy relationship with the state of Israel and adds to the research field by testing the foreign policy diplomacy through speeches and official documents against the normative power theory as well as the market power theory. Previous research speak of the asymmetrical political relationship between the two actors because of the Israeli governments’ belief that the Union is “pro-Arab”, the financial and trade relationship since the EU is Israel’s number one trading partner and finally the theories within the research field of what kind of global power Union is. LÄS MER

  2. 2. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Tullgren; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER

  3. 3. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  4. 4. The joke is on you. En kvantitativ innehållsanalys av partiskheten i den svenska dagspressen 1952-1992

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sophia Strömberg; [2024-03-01]
    Nyckelord :Satir; politisk satir; svensk dagspress;

    Sammanfattning : Satire plays an essential role in propaganda and is used to criticize power by ridicule and folly. Today, we rarely see political cartoons in the Swedish daily press, but it hasn’t always been that way. LÄS MER

  5. 5. Är ledarsidorna partipressens sista andetag?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Svante Alling; Ebba Lundgren; Anna Sandlin; [2024-02-28]
    Nyckelord :Ledarsidor; Lars Nord; partipress; Aftonbladet; Expressen.; Editorial pages;

    Sammanfattning : In the following study the subject of party press within the editorial pages will be researched. The aim of this thesis is to investigate whether papers with different political and ideological standings prioritize subjects differently yet also see how they value different political parties and politicians. LÄS MER